• jkjuni
    Äldre 23 Apr 19:14
    7299 visningar
    18 svar
    18
    7299

    Gästbok utan lulllull

    Vet någon vart man på nätet kan hitta en fin gästbok utan lulllull?? Överallt finns det böcker med sidenband och blommor o allt möjligt krimskrams Vi vill ha en helt vanlig stilren, men snygg gästbok. Har långt till stan och hade därför tyckt att det var smidigt att beställa en som kom med posten


    Har kollat bokus, adlibris men de har bara ifyllnadsböcker..Det vill vi inte heller ha!


    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Gästbok utan lulllull
  • Äldre 23 Apr 19:46
    #1

    Jag tycker att den vita med hjärta på, från ordning och reda, funkar. Den tror jag att vi ska köpa.

  • jkjuni
    Äldre 23 Apr 20:16
    #2

    Har du någon länk? Googlade och fick upp en engelsk sida, men kunde inte hitta någon vit..

  • Alvsti­na
    Äldre 23 Apr 20:46
    #3

    Köpte vår gästbok på Åhlens. Inget lullull.

  • Äldre 23 Apr 20:48
    #4

    Du kan gå in på den sidan och välja Sverige och svenska.

  • jkjuni
    Äldre 23 Apr 21:43
    #5

    Valde Sverige men hittade ändå inte...

  • Äldre 23 Apr 21:46
    #6
  • Äldre 23 Apr 22:05
    #7
    Alvstina skrev 2013-04-23 20:46:59 följande:
    Köpte vår gästbok på Åhlens. Inget lullull.
    hoppar in här i tråden också o frågar hoppas att det är okej :)
    Men hur såg den ut på åhlens o vart i landet köpte du den? för här i västerås hittade jag ingen
  • Äldre 23 Apr 22:39
    #8

    Hallå! På ordning&reda finns stilrena (vad man nu menar med det?) gästboken. Jag vet ju inte precis vilken stil ni är ute efter så jag länkade till alla tre modeller de hade. Länk nummer två funderar vi på att köpa, fast i vitt =) Annars kan du ju köpa ett enkelt fotoalbum med ringpärm som finns på både Åhlens och Lagerhause i massor olika färger som du sedan kan dekorera sparsamt (eller inte) precis som du/ni vill ha det.
    www.ordning-reda.com/se/en-us/shop/detail/OR11621-010/
    www.ordning-reda.com/se/en-us/shop/detail/OR11427-084/
    www.ordning-reda.com/se/en-us/shop/detail/OR11660-010/

  • Äldre 23 Apr 22:42
    #9

    Håll i hatten, det fanns fina fotoalbum på Ordning&reda också. Om ni dessutom tänker ta kort på alla gäster parvis eller familjevis så kan de ju skriva på ena sida och så kan ju kortet sitta på den andra =)
    <br>


    http://www.ordning-reda.com/se/en-us/shop/detail/OR11409-010/?navid=386

  • Äldre 24 Apr 07:32
    #10

    Vi har köpt vår från kortdesign.se under rubriken festen-album/gästbok finns det spiral bundna album i olika utformanden. Vi har valt en med två hjärtan och våra namn på framsidan bara. Om jag inte helt missminner mig kan man få dom helt blanka också. Jag är super nöjd. Grå, spiralbunden, 2 hjärtan och våra namn i silver på framsidan. Snyggt och enkelt!

  • Alvsti­na
    Äldre 24 Apr 10:16
    #11
    emzerus83 skrev 2013-04-23 22:05:08 följande:
    hoppar in här i tråden också o frågar hoppas att det är okej :)
    Men hur såg den ut på åhlens o vart i landet köpte du den? för här i västerås hittade jag ingen
    Oj, jag missade att det skulle vara från nätet. Nåväl. Jag hittade gästboken på Åhlens i Helsingborg. Svarta pärmar med ordet GÄSTBOK instansat på framsidan. Tomma sidor att skriva på.
  • Aniara­4
    Äldre 24 Apr 10:59
    #12
    malli716 skrev 2013-04-23 22:42:27 följande:

    Håll i hatten, det fanns fina fotoalbum på Ordning&reda också. Om ni dessutom tänker ta kort på alla gäster parvis eller familjevis så kan de ju skriva på ena sida och så kan ju kortet sitta på den andra =)
    <br>


    www.ordning-reda.com/se/en-us/shop/detail/OR1...


    En sån hade vi, den vita. Ja, det är väl egentligen ett fotoalbum, och sidorna är lite tjockare, men inte så att det störde tyckte jag, och det gick utmärkt att använda som gästbok.
  • Äldre 24 Apr 11:27
    #13

    Varför inte köpa en billig bok olinjerad eller med linjer, som man känner för.
    Och sen klä den med en bit tapet eller bokpapper...

    Det behöver inte stå gästbok på boken om man inte vill. Men om man vill det så kan man köpa såna där klisterbokstäver på Panduro och klistra på, eller skriva datum för bröllopet kanske?

    Enkelt är oftast snyggast. Och den måste inte vara vit...
    Vi köpte en bok på viking.se
    Den är läderinbunden (brunt läder) med ornament och har väldigt tjockt och härligt papper som känns sådär handgjort liksom  

  • Äldre 24 Apr 11:42
    #14

    Åhlens

  • gusmel­inka
    Äldre 24 Apr 18:40
    #15

    Bookbinders har enkla gästböcker och anteckningsböcker:

    www.bookbindersdesign.com/sv/articles/35/skriva-anteckna

  • Äldre 24 Apr 23:02
    #16

    Vi kommer nog beställa ifrån Calligraphen: www.romance.se/index.aspx?&Lang=sweden&type=PGTag&menuIdx=4&tagval=party_venue_books
    Gästbok i satin tycker vi är jättefin och stilren och man behöver inte ha sidenbandet.. :)

  • Malain­a
    Äldre 25 Apr 18:35
    #17

    Vi har köpt en svart bok som är spiralbunden med vit spiral! 
    Den har helsvarta sidor där gästerna ska få skriva med silverpenna!

    Tanken är att vi ska skriva plats för foto, på lite olika ställen i boken för att
    sedan efter bröllopet sätta in foton från bröllopet så detta är tänkt
    att bli en minnesbok från vår dag! :D 

  • jkjuni
    Äldre 26 Apr 08:39
    #18

    Tack så mycket för alla tips!

Svar på tråden Gästbok utan lulllull