• Bamsemums

    Utgångsmusik?

    Jag håller på att tänka på in-och utgångsmusik.
    Ingångsmusiken är bestämd (om det är okej med prästen) Jag hade tänkt Can't help falling in love med Elvis och den hade jag tänkt på orgel då den låter helt okej på orgel och man hör vilken låt det är.
    Till utgångsmusik hade jag tänkte Burning love med Elvis men jag tror inte att den blir lika bra på orgel (om de bara vill spela orgel i kyrkan). Så jag tänkte höra om någon hade något tips på utgångsmusik som kan låta bra på orgel? Gärna elvis, men andra förslag tas också emot :) 

  • Svar på tråden Utgångsmusik?
  • Stoxoz

    Hmm, Elivs har jag ingra förslag på. Men vi hade ett musikstycke från Ronja Rövardotter. Om du söker på Ronja Rövardotter och Börn Isfält så kommer den upp. Vi fick den spelad på orgel, men i filmen spelas den på flöjt.

    Kan även tipsa om en sida som heter kyrkomusik.se där kan man höra massor av låtar. Bland annat denna "ronjalåt" finns där.

  • Bamsemums

    Den var jätte fin! Lite Astrid Lindgren gör ingenting ;) Det var ett mycket bra förslag! Om vi inte tar den som utgångsmusik kanske en tjej får spela den på tvärfljöt :)
    Jag ska kika in den sidan! 

Svar på tråden Utgångsmusik?