• NBFN

    Inte formellt men inte helt oformellt

    Jag vet, det finns massor av sådana här trådar, men det är så mycket att bläddra igenom, så min lathet leder mig nu till att fråga er om tips på hur vi kan formulera våra inbjudningar utan att det blir jätteformellt, men vi vill heller inte att det ska vara helt oformellt, förstår ni hur jag menar? De saker som vi vill ha med i inbjudan, utöver plats för vigsel, tid och datum, är att det står taxibilar utanför kyrkan som tar alla gäster till festlokalen där de minglar runt en stund, sedan är det middag och efter middagen en hejdundrande fest! (och barnfritt) Vi vill inte ha det så stelt i inbjudan, för det ska ändå någonstans lysa igenom att det verkligen är FEST, Partaj, liksom. Hur gör man det på bästa sätt?! ... Haha! Jag har skrivit så otroligt många inbjudningar tidigare, men när det inte varit till min egen stora dag är det enklare, för då får jag synpunkter och tankar från andra, men nu, då vet jag fasen inte hur jag ska göra... HJÄLP! ;)


  • Svar på tråden Inte formellt men inte helt oformellt
  • Chicita

    Börjar spåna lite...

    Välkommen att fira med oss
    Den X/X gifter vi oss i/på *plats
    Kl XX:XX
    Efter vigseln tar du en av dom väntande taxibilarna till nästa anhalt
    där det bjuds på champagne och mingel i väntan på middagen.
    Ta gärna bekväma skor så du kan dansa natten lång
    men lämna barnen hos barnvakten då det är 18-årsgräns. 
     

  • NBFN
    Chicita skrev 2013-04-22 15:35:27 följande:
    Börjar spåna lite...

    Välkommen att fira med oss
    Den X/X gifter vi oss i/på *plats
    Kl XX:XX
    Efter vigseln tar du en av dom väntande taxibilarna till nästa anhalt
    där det bjuds på champagne och mingel i väntan på middagen.
    Ta gärna bekväma skor så du kan dansa natten lång
    men lämna barnen hos barnvakten då det är 18-årsgräns. 
    Chicita, som vanligt kommer du med bra formuleringar! Tack så jätte mycket {#emotions_dlg.flower}
  • Chicita
    NBFN skrev 2013-04-22 15:39:02 följande:
    Chicita, som vanligt kommer du med bra formuleringar! Tack så jätte mycket {#emotions_dlg.flower}
    Hehe... det där behöver nog filas på rätt rejält. Men det är väl en språngbräda för din egen fantasi i alla fall Flört
Svar på tråden Inte formellt men inte helt oformellt