• chrpe

    Inleda middagen

    Hej

    Jag behöver hjälp hur man som toastmadame kan inleda middagen på ett roligt och fyndigt sätt.
    Jag tänkte mig när alla satt sig så vill vi dra lite regler osv.
    Bruden jobbar med ekonomi och brudgummen som brandman. Kan ni komma på något roligt manus man kan ha?
    Tex vad gäller säkerhet, toaletter, mat, dans, pauser osv.

    HJÄLP har panik och det stundars sig snart!!!

  • Svar på tråden Inleda middagen
  • TheD

    Ta inte i från tårna om det ska vara roligt, det är oftast då alla sitter och lider och skäms till döds ;)


    Är brudparet med på vad du tänker göra?

  • chrpe

    Tack för svaren.
    Ja de är roliga de där reglerna. Men jag tror de kommer ha lite sånna i festhäftet.
    Tanken är mer att de ska vara anpassade efter deras yrken.

    T.ex. Så jobbar ju bruden med ekonomi och baren är fri på kvällen. Kan man få ihop något fyndigt med det?
    Mannen är brandman kan man ha något med utrymningsvägar, rökning, törstsläckare.

    Eller ska man köra någon flyplans historia?
    Lite som det där youtube klippet en rapar och den andra visar rörelserna?

    Ja tänkte nåt i stil med. Hej och välkomna på bröllop, denna resa ska ta oss till...osv.

    Saken är den att jag har idéerna, men kommer inte på texterna/orden =(
    Det är det jag behöver hjälp med.

  • Chicita

    Jag gör ett försök då...
    Det blir väl alltid något att spinna vidare på om inte annat Glad 

    Hej och välkomna till denna middag
    Jag vill inleda med några ord om brudparet
    När B och BG möttes slog det gnistor som aldrig släcktes, och nu brinner B's hjärta med en eld som bara BG kan hantera.
    Man behöver inte vara matematiker för att räkna ut att dom är som skapta för varandra.
    Att hålla en bra balansnota i livet är inte lätt, men B har koll på både debit och kredit och ser till att kärlekskontot alltid är fullt.

    (sen fastnar jag lite med reglerna. Det känns mest som att det blir "seriöst" men någon annan kan väl spinna vidare)
    Utgångarna finns *där och där* (peka och säg samtidigt typ flygvärdinna)
    Om någon behöver pudra näsan under kvällen så finner ni toaletterna *beskrivning*. 
    Sitt kvar på era platser tills toastmastern, dvs JAG, talar om att det är ert bords tur att gå och ta mat (om det är buffé) så undviker vi köbildning
    Barnotorna sätter ni upp på brudparets plus-konto så länge ni själva kan hålla en bra balans och inte behöver kreditera notan eller försöker debitera blommorna.
    Och om ni finner någon på dansgolvet i kväll så minns att golvet är rätt plats om det blir rykande hett då röken alltid stiger uppåt, precis som stämningen denna kväll.

     

  • chrpe
    Chicita skrev 2013-04-18 11:20:34 följande:
    Jag gör ett försök då...
    Det blir väl alltid något att spinna vidare på om inte annat Glad 

    Hej och välkomna till denna middag
    Jag vill inleda med några ord om brudparet
    När B och BG möttes slog det gnistor som aldrig släcktes, och nu brinner B's hjärta med en eld som bara BG kan hantera.
    Man behöver inte vara matematiker för att räkna ut att dom är som skapta för varandra.
    Att hålla en bra balansnota i livet är inte lätt, men B har koll på både debit och kredit och ser till att kärlekskontot alltid är fullt.

    (sen fastnar jag lite med reglerna. Det känns mest som att det blir "seriöst" men någon annan kan väl spinna vidare)
    Utgångarna finns *där och där* (peka och säg samtidigt typ flygvärdinna)
    Om någon behöver pudra näsan under kvällen så finner ni toaletterna *beskrivning*. 
    Sitt kvar på era platser tills toastmastern, dvs JAG, talar om att det är ert bords tur att gå och ta mat (om det är buffé) så undviker vi köbildning
    Barnotorna sätter ni upp på brudparets plus-konto så länge ni själva kan hålla en bra balans och inte behöver kreditera notan eller försöker debitera blommorna.
    Och om ni finner någon på dansgolvet i kväll så minns att golvet är rätt plats om det blir rykande hett då röken alltid stiger uppåt, precis som stämningen denna kväll.

     
    Haha Chiquita, du är ju grym! =) Vad hade jag gjort utan dig. Nu har jag ett perfekt manus att bygga vidare på =)

    Tack du har räddat mig från att stressa ihjäl! Hade du varit politiker hade jag röstat på dig direkt! ;)
  • Chicita

    Ibland behöver man bara en kick i rätt riktning.
    Och ibland kan en riktigt riktigt dålig idé få igång fantasin så man får ut något fantastiskt av det i slutänden Glad 
    Därför är ju brainstorming så bra...
     

Svar på tråden Inleda middagen