• Sofie13

    Hjälp att räkna ut graviditet..?

    God morgon på er! Vi giftet oss i slutet på juni och har tänkt att börja försöka bli gravida efter det, vi valde dock att sluta med mina piller i slutet på februari då vi vet att det kan ta tid innan något händer. Men det gick betydligt snabbare än vi vågat hoppas på och jag är nu gravid!! Men jag har en fundering. Jag slutade med piller 19 februari, fick mens den 23 februari och sen har jag inte hunnit få någon mer, så jag gissar att jag inte haft någon "naturlig" mens.. Kan man då räkna ut hur långt gången jag är? Har tagit två test med veckoindikator, och båda visar att jag har gått över fem veckor:) Det känns helt fantastiskt! Måste dock börja fundera på klänningen;) Tack för svar!

  • Svar på tråden Hjälp att räkna ut graviditet..?
  • sommaren13

    Kontakta mödravården och säg att du inte riktigt vet, så gör dom ett vaginalt ultraljud för att fastställa gravditetens längd
    Fast det låter ju som om det stämmer med minst fem veckor ;) 

  • Sofie13

    Tack:) Men räknar man från senaste mensens första dag även om det är "pillermensen"? Jag har alltså inte haft mens sen den jag hade direkt efter jag slutade med p piller.. Iiiih, det är så himla spännande och overkligt:) Jag ska såklart ringa barnmorskan på måndag men jag vill ju veta nuu!;)

Svar på tråden Hjälp att räkna ut graviditet..?