• TFW
    Äldre 11 Apr 13:13
    11631 visningar
    6 svar
    6
    11631

    Egen design hos guldsmed, kostnad?

    Någon som har koll på hur mycket det på ett ungefär kostar att göra en ring hos guldsmed utifrån egna önskemål?Jag är inne på 18 K vitguld, och tänkte mig att lägga ca 3000 kr. Kommer jag nån vart med den summan eller är det dyrare? Skulle ju helst även lägga till en liten svart diamant.. Men gissar att priset far iväg.. ?

  • Svar på tråden Egen design hos guldsmed, kostnad?
  • Äldre 11 Apr 13:23
    #1

    Jag tror inte att du kommer så långt.
    En väldigt tunn skena utan sten kanske.

    Jag har en rödguldsring med två pyttesmå diamanter och bara en enkel gravyr på utsidan annars (eller tja enkel och enkel, men det är inte massa snirklar och sånt i alla fall utan bara text)
    Nu är min skena rätt bred och massiv. Men jag betalade över 8000:- för den



     
  • Äldre 11 Apr 13:25
    #2

    Jag ska ha en slät rödguldsring (3,5 mm) som vigselring och den kostar ca 4500 kr. Jag tror inte heller att du kommer så långt med 3000 kr för en egendesignad vitguldsring. Men det bästa är nog att gå till en guldsmed och fråga.


  • TFW
    Äldre 11 Apr 13:44
    #3

    Tack för svaren!! =)Hmm som jag misstänkte då.. Kanske öka på några tusenlappar då, ska fundera.. Tack för hjälpen!

  • söt nöt
    Äldre 11 Apr 15:30
    #4

    Jag har beställt en ring från Smycka. Jag tog en av deras skenor. la till 5 små diamanter och valde vitguld. Jag fick betala 3700 kr efter 25% rabatt. Ska hämta den på måndag. 

  • Äldre 11 Apr 15:42
    #5


    Här är min vigselring med 7 diamanter, och min förlovningsring.
    Schalin har gjort linadan ring fast i guld. men jag vill ha i silver då min förlovningsring är i silver.
    Så gick till en smed och fick betala 3000:-  Super nöjd :D
  • Äldre 11 Apr 16:03
    #6

    Om du kollar guldsmedens övriga priser så hamnar nog även en egen design i ungefär samma prisklass. 
    När vi köpte sambons ring så hamnade den i samma prisklass som motsvarande ringar i deras butik kostade. 

Svar på tråden Egen design hos guldsmed, kostnad?