• SarahH01

    Vad ska ni ha i ert toalett kit?

    Vad ska ni ha i ert toalett kit?

  • Svar på tråden Vad ska ni ha i ert toalett kit?
  • Chicita

    Toalettkit?
    Menar du korgen / väskan / lådan som de flesta ställer på toaletterna ifall att gästerna skulle behöva något dom glömt ta med sig? 

  • SarahH01

    precis =)


    Chicita skrev 2013-04-08 21:40:45 följande:
    Toalettkit?
    Menar du korgen / väskan / lådan som de flesta ställer på toaletterna ifall att gästerna skulle behöva något dom glömt ta med sig?
  • Chicita

    Aha.. då ska jag nog börja med att säga att det är långt ifrån alla som har sånt Flört
    Det är nog vanligare att man inte har det...

    Vi hade i alla fall:
    Sy-kit
    Säkerhetsnålar
    Huvudvärkstabletter
    Såna där påsar med pulver som man kan ta när man ätit för mycket Tungan ute (Minns inte namnet, inte Salubrin men det är det som dyker upp i huvudet)
    Skavsårsplåster
    Vanliga plåster
    Tandpetare
    Tops
    Tuggummi
    Halstabletter
    Dambindor
    Elastisk linda
    Nagellack

    Hmm.. hade vi något mer måntro? 

  • Pandy

    Åh vilken bra tråd! Jag vill också ha en sån nödvändig korg. Förutom redan nämna saker ovan (mkt bra grejer!) tänker jag mig: Kondomer (men det ska nog inte vi ha, vi har bara väldigt stadgade par som gäster.... Känns inte så aktuellt utan singlar... :P ), Lypsyl, Samarin (det var nog det du menade Chicita), Strumpbyxor (kanske inte aktuellt mitt i sommaren) Herrstrumpor? Flipflop till de som valt fel skor kanske...

  • Chicita
    Pandy skrev 2013-04-08 22:39:41 följande:
    Åh vilken bra tråd! Jag vill också ha en sån nödvändig korg. Förutom redan nämna saker ovan (mkt bra grejer!) tänker jag mig: Kondomer (men det ska nog inte vi ha, vi har bara väldigt stadgade par som gäster.... Känns inte så aktuellt utan singlar... :P ), Lypsyl, Samarin (det var nog det du menade Chicita), Strumpbyxor (kanske inte aktuellt mitt i sommaren) Herrstrumpor? Flipflop till de som valt fel skor kanske...
    Ja samarin... så heter det ja Skrattande

    Just ja, vi hade med små burkar med nivea handkräm också...

    Lypsyl skulle jag nog undvikit, det känns inte så fräscht att använda lypsyl som någon annan har använt (när man inte vet vem som använt det tidigare). Bättre med en burk där men får ta en klick i så fall. Kanske vanligt nivea på burk?

    Strumpbyxor struntade vi i, det var därför vi la i nagellack så man kunde stoppa maskor som gått.
    Vi tänkte att om det i värsta fall är så illa att någon har sönder strumpbyxorna väldigt mycket så kanske dom hellre går barbenta i så fall än att få strumpor i fel storlek eller färg Flört 

    Kondomer kändes bara... tja jag vet inte... lite småsnuskigt? Förvånad
  • Lavelii

    Det här var ju verkligen bra!

    Frågan är dock bara om det är "möjligt" när man ska ha ca 350-400 pers på bröllopet?! Blir väldigt mkt av allt! Haha...

    Dock ska jag absolut se till att det finns Säkerhets, hårnålar, hårspray, och antibacteriel på toaletterna bland annat! 

    Bra idé! Har inte tänkt på det innan

  • Chicita
    Lavelii skrev 2013-04-08 22:50:28 följande:
    Frågan är dock bara om det är "möjligt" när man ska ha ca 350-400 pers på bröllopet?! Blir väldigt mkt av allt! Haha...
    Vi hade en korg per toalett. (3 korgar)
    64 gäster.
    I princip allt var kvar.
    Tuggummina tog slut i en korg men i en annan var paketet oöppnat.
    Så ja jag tror nog att det är "möjligt". Långt ifrån alla kommer behöva använda något i korgen. Och jag tror inte att alla använder samma saker heller.
    Tar det slut så tar det slut dessutom. Det är inte hela världen Glad 
  • Akjson

    Vilken bra idé...ska kolla med restaurangen. Ev ska dom ha andra matgäster i ett annat rum samtidigt och då vill inte jag lägga in ett kit på toa som dom kan använda. Men en idé jag fick nu från eran tråd är att i baren, bredvid vattnet ( tänkte ha tillbringare ), ställa fram några rör med vätskeersättning, några huvudvärkstabletter, samarin etc...

  • Chicita
    Akjson skrev 2013-04-09 09:06:26 följande:
    Vilken bra idé...ska kolla med restaurangen. Ev ska dom ha andra matgäster i ett annat rum samtidigt och då vill inte jag lägga in ett kit på toa som dom kan använda. Men en idé jag fick nu från eran tråd är att i baren, bredvid vattnet ( tänkte ha tillbringare ), ställa fram några rör med vätskeersättning, några huvudvärkstabletter, samarin etc...
    Korgen behöver ju inte stå på toan...
    Många kallar det för "Ojsan-hoppsan-korg" för att det är ju till för om det händer något (typ man tappar en knapp eller byxan sprack i rumpan eller man fick kraftig huvudvärk, ens bordsdam tål inte andedräkten osv Flört )
    Gör en fin korg med alla grejor i och ställ på ett ställe i er lokal där den är synlig och lättillgänglig men inte sådär överdrivet framhävd. 
  • Fioona

    Vi har också tänkt att ha "toa-korgar", men det känns lite väl att ha tre av allt iom att det är tre toaletter. Jag gillar helt klart förslaget med att bara ha en korg. Det är trots allt ändå ett kapprum/hall vid toaletterna, så man kan lika gärna ställa en fin korg där! Smidigare och billigare!

    Tack för idéen samt den bra listan! Alltid skönt att ha en lista att utgå från så man slipper börja helt från början! :)

  • Chicita
    Fioona skrev 2013-04-09 16:25:23 följande:
    Vi har också tänkt att ha "toa-korgar", men det känns lite väl att ha tre av allt iom att det är tre toaletter. Jag gillar helt klart förslaget med att bara ha en korg. Det är trots allt ändå ett kapprum/hall vid toaletterna, så man kan lika gärna ställa en fin korg där! Smidigare och billigare!

    Tack för idéen samt den bra listan! Alltid skönt att ha en lista att utgå från så man slipper börja helt från början! :)
    Vi hade också tre toaletter (eller egentligen 4, men vi satte upp en skylt på den stora och skrev att den var bara brudparets - så jag skulle slippa släpa runt min vita klänning i massa grus och skräp från andras skor Flört
    Även om vi inte märkte ut herr och damtoalett så anpassade vi korgarna lite och gjorde någon lite mer tjejig med en tjejigare doft på deo-sprayen bland annat och kanske lite fler typ dambindor, handcremen mm. Och en lite grabbigare korg...
    Man behöver ju inte ha en hel förpackning huvudvärkstabletter i varje korg heller utan det räckte med en karta i varje.
    Vi delade upp ett paket med dambindor mellan korgarna (med några extra i den lite mer tjejiga korgen då) osv...

    Vi (eller tja jag) skrev tre rim också, en för varje korg. Där vi tackade för att dom delade vår dag och att vi med dom här sakerna ville se till att deras dag också blev riktigt bra även om dom hade glömt något hemma eller om olyckan var framme Glad 

    Vi tyckte att det var bra att ha inne på varje toa eftersom det oftast är när man är på toan som man märker att man behöver något (typ man sätter sig på toan och så har mensen kommit) eller knappen lossnar när man ska knäppa byxorna efter att man är klar osv...

    En korg räcker jättebra. Speciellt om man nu delar toaletterna med andra. För då kan man ju ha korgen i sin egen lokal och inte behöva riskera att det andra sällskapet "plundrar" korgen/korgarna Glad 
  • TheD

    Vi hade men den hade jag och maken inget med att göra i planeringsväg. Fanns en massa saker och korgen var uppskattad... Det jag kommer ihåg som fanns där var hårspray, strumpbyxa, plåster...ehhh sen då. Jag gick mest förbi den ;)

  • CoG

    Vi kör ingen toakorg, tycker nog att dom kan tänka lite själva på vad de kan behöva våra gäster.
    Men jag tänkte fixa en låda med plåster, alvedon och skavsårsplåster.
    Det kommer att vara en drös med barn om alla kommer och dom kan ju göra sig illa.
    Och de som har finskor på sig kan ju få ont i fötterna.
    Men i övrigt så blir det inget extra :)

  • niriel

    Jag undrar om det var på BT jag hörde det, men dte var någon som hade varit på ett bröllop där de hade typ lösmustascher och om det var gamla glasögon utan glas i sina toalett-korgar. Det hade tydligen blivit ohyggligt poppis, speciellt runt efterrätten när nästan samtliga kvinnor i sällskapet hade lösmustasch och gjorde sitt bästa för att låtsas som ingenting... Glad

Svar på tråden Vad ska ni ha i ert toalett kit?