• Emmalinnea

Kort brudklänning snabbt!

Nu är det 2 månader kvar till bröllopet och min brudklänning känns inte rätt alls... Köpte en från Lilly den är jättefin men det känns bara fel just nu.. ska ha ett trädgårdsbröllop på en herrgård och inser nu att den klänningen har alldeles för långt släp och jag vill nu ha en kortare klänning...

Kan någon hjälpa mig hitta någon med snabba leveranser?? 

• Svar på tråden Kort brudklänning snabbt!
  • söt nöt

Det kan jag göra om jag kommer ihåg det;) jag tycker att den ser fin ut. Hur lång den är beror ju på hur man själv ser ut. Man ska komma ihåg att många modeller är långa och väldigt smala. Så bilder kan vara lite missvisande.

• Principisessan

hade jag varit du och gärna velat haft en kort klänning hade jag hellre sytt om den du har än att köpa en mindre välarbetad bara för att få en kort. Tex... om du kapar den på längden och fållar upp den. Och så kan du (om du vill) sprätta sidorna och ta bort det veckade tyg som är över... beror ju såklart på hur det är sytt. Men då får du ju en klassisk 50-tals klänning utan att behöva köpa en ny. 

den du har verkar vara i betydligt finare och mer välarbetat skick än de enklare klänninganra, så jag hade faktistk gått på det om jag vore du.
    Sen gör du ju såklart som du vill :)  

• sommaren13

Det finns en tjej i augustitråden som har köpt en jättefin kort klänning, gå in där och kika. Den skulle jag själv ha valt om jag hade velat haft en kort klänning. Förresten, vad är det för färg på din lillyklänning? Är den cremefärgad?

• Emmalinnea
    sommaren13 skrev 2013-04-10 07:20:21 följande:
    Det finns en tjej i augustitråden som har köpt en jättefin kort klänning, gå in där och kika. Den skulle jag själv ha valt om jag hade velat haft en kort klänning. Förresten, vad är det för färg på din lillyklänning? Är den cremefärgad?
    ja den är cremefärgad ska gå in på länken och kolla
  • sommaren13
    Emmalinnea skrev 2013-04-10 09:40:40 följande:
    ja den är cremefärgad ska gå in på länken och kolla
    Ååh din klänning var ju jättefin! Vad är det för modellnr?
    Jag beställde modell 08-3113 och den kostade 1895kr helt överkomligt pris, orginalpris är 4095kr så det känns som ett bra köp. Kommer troligtvis få sy upp den, då jag är rätt kort, 154cm bara. 
  • Emmalinnea
    sommaren13 skrev 2013-04-10 09:55:33 följande:
    Ååh din klänning var ju jättefin! Vad är det för modellnr?
    Jag beställde modell 08-3113 och den kostade 1895kr helt överkomligt pris, orginalpris är 4095kr så det känns som ett bra köp. Kommer troligtvis få sy upp den, då jag är rätt kort, 154cm bara. 
    modellnr :08-3132 den var på rea den skulle kostat 7500eller 8500 (kommer inte ihåg vilket av det) kr står det på prislappen men jag gav 1250 kr och sedan 1250 kr för underkjolen också.
    Den är bra i längd men jag kanske syr upp den bara 1 cm bara för att få det lite lättare att dansa i den.

Hur tusan dansar men ens i en sådan klänning? 
    Nerverna är i fullgång! När är erat bröllop? 
  • sommaren13

Ah fascinerande att dom visar så olika underkjolar för klänningsmodellerna På min så visar dom en typ som sjöjungfry modell typ...har ett par underkjolar hemma så jag får prova mig fram

Mitt bröllop är den 17 aug så snart bara 4mån kvar...börjar bli duktigt nervös.
    Hur lång är du och vad är det för storlek på din klänning?
    Jag tog strl 34 och är dock väldigt kort 154cm så jag räknar med att få sy upp den. 

• Emmalinnea
    sommaren13 skrev 2013-04-10 17:27:46 följande:
    Ah fascinerande att dom visar så olika underkjolar för klänningsmodellerna På min så visar dom en typ som sjöjungfry modell typ...har ett par underkjolar hemma så jag får prova mig fram

Mitt bröllop är den 17 aug så snart bara 4mån kvar...börjar bli duktigt nervös.
    Hur lång är du och vad är det för storlek på din klänning?
    Jag tog strl 34 och är dock väldigt kort 154cm så jag räknar med att få sy upp den. 
    Jag är 162cm och tog en i stl 36 hoppas den inte blir för stor nu när jag ska gå ner 5 kg innan bröllopet
  • Emmalinnea
    sommaren13 skrev 2013-04-10 18:41:00 följande:
    Ok för den såg inte för lång ut för dig
    Fördel med snörning  
    med klackarna så är det nästan perfekt i längden men bara för säkerhets skull lägger jag upp den högst 1 cm
  • sommaren13

Ok mina klackar är 6,5cm så då behöver jag kanske inte lägga upp den så mycket med andra ord

Svar på tråden Kort brudklänning snabbt!