Vad för färg på slips?? Hjälp!
Hej!
Min kille ska ha en mörkblå kostym vid bröllopet, hans 4 "groomsmen" ska också ha mörkblåa. MEN vad ska de ha för färg på sina slipsar tycker ni? Vad passar? eller vad passar inte? :)
Hej!
Min kille ska ha en mörkblå kostym vid bröllopet, hans 4 "groomsmen" ska också ha mörkblåa. MEN vad ska de ha för färg på sina slipsar tycker ni? Vad passar? eller vad passar inte? :)
Oj..allt passar till en mörkblå kostym med neutral skjorta.
Om du har tänkt genom färgvalen på ert bröllop så ta en färg på slipsen som agerar som en röd tråd under bröllopet.
Exempel: Jag ska ha guldfärgade smycken på vår dag och vår lokal är i jazztema med många guld/mässing-detaljer. Så vi hade tänkt buka med guldfärgade löpare och killarna får ha guld-slipsar. Mina tärnors klänningar ska vara i en annan färg, men vi får ihop den röda tråden där också så småningom.
Eleya, jag ska också ha guld smycken och jag vill att min dukning också ska gå lite i guld. Vad har du hittat för löpare och vad ska du ha för skor? Det mesta passar ju ganska bra till mörkblå kostym, vilka andra färger ska ni ha på dukning och blommor och liknande, kanske kan plocka upp någon färg därifrån...
Hej, min man hade också mörkblå kostym med väst, cravatt och duk i ivory och en knappnålsros i rosa. Marskalken hade svart kostym med liknande väst, vravatt och duk i Ivory fast med gröna slingrande mönster. Han hade vit knappnålsros. Brudtärnorna hade ljusrosa klänningar och vita rosor. Så ett förslag är ju att om din blivande kör väst och kravatt så kan marskalkerna köra slipsar i samma färg som kravatten så kan ni missmatcha med färger på blommorna. Annars så funkar nog svarta slipsar bra. Jag har bilder på mitt följe på min profil..
Här kör vi på mörkt lila till den marinblåa kostymen. Kan vara fint med grått/silver.
FruForsmark: Vilka fantastiska bilder ni har och vilket underbart bröllop! Vi ska också ha rosa tema och har sådana problem med hur vi ska duka.. Men älskade er dukning så sparar er bild som inspirationsbild, hoppas det är okej? :)
Som sagt, någon slips som matchar övriga färger i t ex buketten, tärnans klänning el dyl. Rosa blommor kanske du har?
Svart el vit slips är väl begravning, men silvergrå skulle ju va snyggt tycker jag.
Tack för alla tips :) Supergulligt!
Hej, min man hade också mörkblå kostym med väst, cravatt och duk i ivory och en knappnålsros i rosa. Marskalken hade svart kostym med liknande väst, vravatt och duk i Ivory fast med gröna slingrande mönster. Han hade vit knappnålsros. Brudtärnorna hade ljusrosa klänningar och vita rosor. Så ett förslag är ju att om din blivande kör väst och kravatt så kan marskalkerna köra slipsar i samma färg som kravatten så kan ni missmatcha med färger på blommorna. Annars så funkar nog svarta slipsar bra. Jag har bilder på mitt följe på min profil..