• Jag han

    Visa era kläder som bröllopsgäst!

    Det är nästan lika svårt att hitta en bra klädsel som gäst på ett bröllop, som att hitta sin egen brudklänning.. Okej då... inte riktigt.. men nog så svårt ändå tycker jag.. Tycker det skulle vara kul med en tråd för oss gäster. Vad ska vi ha på oss? Och vad är klädkoden? Själv är jag gäst snart, och jag kan som vanligt inte bestämma mig för vad som är för simpelt eller för flådigt.. Hoppas nån vill visa upp lite bilder :)     

  • Svar på tråden Visa era kläder som bröllopsgäst!
  • Mariaa

    Jag ska på min ena systers bröllop i sommar och då tänkte jag ha den här fina klänningen i glansigt vackert tyg:




    På den här sista bilden ser man det glansiga bäst men färgerna stämmer bäst med dom två översta bilderna. Glad
  • Jag han

    Mariaa skrev 2013-04-03 18:21:59 följande:Tack!! Den är köpt från Ellos förra sommaren. ahaa. där kanske man ska kika runt lite :) Tack snälla!

  • jonsar02

    Den här klänningen hade jag på ett bröllop i somras. Den gröna färgen är ljusare än vad bilden visar men det är svårt att få till. Klädkoden var valfri. 



    Mönstret på själva kjolen var som jag visar på bilden här nere. 

  • TheD

    Om jag skulle gå på bröllop nu skulle jag ha på mig en svart knälång klänning med tuböverdel. Svart är snyggt :)

  • Augusti13


    Kul tråd! Såhär såg jag och min blivande tärna ut när en gemensam kompis gifte sig sent i september förra året. Jag till höger, försökte få in lite höstfärg i klänningen som är från Macys i NY. Den är längre bak än fram, tyvärr syns inte det på bilden. 
  • SaJo1981

    den här klänningen hade jag på ett bröllop i somras, det är en mammaklänning då jag var i v38  men jag älskar den =)


  • Jag han

    åh tack tack för bilderna! Behöver meeer! :) Är den mest veliga person som finns och jag kommer som vanligt ha tokångest inför valet. Inte för att nån kommer lägga märke till mig på bröllopet, men hatar att sticka ut på det ena eller andra sättet. Därför går nog svart bort för mig denna dagen, men för övrigt älskar jag svart! Jättefina klänningar!!     

  • Annamolly



    Detta hade jag pa ett brollop 2011. Creme-vit klanning fran Guess med puderbla pashmina. Kladkoden var valfri. Jag fragade slaktingar till paret om det var OK att ha cremefargat och det var det! Den ar ju inte lang, sa jag sag ju inte ut som en brud.


    Har ser man bara overdelen men det var en hellang chiffongklanning fran Malene Birger med en pashmina som jag lyckades matcha hyfsat med banden pa klanningen. Det var 2010.
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Miss M


    Klädkod kavaj. Själva kavajen hade jag i princip bara i kyrkan, det var en varm dag/kväll...
Svar på tråden Visa era kläder som bröllopsgäst!