• Sofie13

    Hjälp i Borlänge/Falun/Säter!

    Hej på er!! Vi kommer att ha vårt bröllop på mina föräldrars gård i skogarna mellan Säter och Borlänge. Eftersom vi kommer att vara i egen lokal under middagen har vi ett problem. Bord och stolar och framförallt porslin! Vi vill låna/hyra porslin och glas samt stolar och bord. Ev. Även uppläggningsfat och liknande tillbehör. Är det någon som vet var man kan göra detta? Nån bygdegård, nått hotell, nån privat? Eller någon som har tips om var man kan köpa tokbilligt porslin? Har kikat på Ikea och det vore ju kanon om det går att komma undan lite billigare! Alla tips mottages tacksamt! Vi har kört fast lite här:)

  • Svar på tråden Hjälp i Borlänge/Falun/Säter!
  • Chicita

    Många cateringfirmor kan även hyra ut stolar, bord mm. Men de flesta vill då att man beställer maten via dom också.
    Hotell kan hyra ut under förutsättning att dom inte har någon större konferens inbokad (eller större middag).

    Men om jag var i dina skor så skulle jag kombinerat porslin från Ikea med loppisfynd och satsat på ett lite rustikare intryck i dukningen.
    Kanske även lånat ihop några serviser från folk du känner och så blandat runt porslinet hej vilt (satsa på typ vita mattallrikar från IKEA och sen udda / blandade assietter.

    Jag skulle nog också satsat på att få tag i bord i första hand. För man kan alltid slänga ihop långbänkar rätt enkelt med hjälp av breda brädor och låga bockar att lägga plankorna på Glad 

    Om du ska kolal med hotell så är tipset att satsa på att ringa dom stora hotellen. De som kanske till och med har dubbla uppsättningar med grejor ifall något går sönder... 

  • trixie71

    Porslin och bestick kan du hyra hos Catering Companiet i Borlänge, finns på nätet :)
    De hyr ut personal också, men jag vet inte om de har möbler...
     


     

Svar på tråden Hjälp i Borlänge/Falun/Säter!