• Pandy

Hur ser spetsen ut på din spetsklänning? Bildinspiration behövs!

Hej! Jag vill ha en klänning i helspets (ivory) med champagnefärgad satin under. Jag har tänkt beställa min klänning från Kina. Men jag tycker att det är så svårt att bestämma mig för vilken spets jag ska välja. De har skickat mig bilder på olika spetstyger de har, men huuu-jag vet inte alls vilken jag ska välja. Ser det ut som en spetsduk, är det för glesa broderier.... :S Det hade varit så kul att se hur andra spetsklänningars spets ser ut. Hjälp mig att få lite inspiration vad gäller spets och lägg upp närbilder på er spets! Tack!!!

• Svar på tråden Hur ser spetsen ut på din spetsklänning? Bildinspiration behövs!
  • pulmonate

Jag tycker att Alencon lace är den finaste! Sök bilder på internet. Min inspirationsbild för spetsen var en Jim Hjelm klänning. Jag beställde min ifrån Milly Bridal. Det var ingen hel spets de använde, utan de syr på bitar så att det efterliknar bilden du skickar. Vet inte hur det är med andra sidor. Det beror nog på om de redan har en som är lik både i form och mönster. Det blev väldigt bra på ryggen men inte så lyckat fram så jag ändrade urringningen.

• Pandy

Hej Pulmonate! Tack för ditt inlägg! Vilken fantastisk klänning du hade! Supervacker och spetsen ser jättefin ut. Jag har nu beställt en klänning, efter mycket om och men. Jag beställde från Hui Couture. Det är en tjej som har ett showroom utanför Göteborg där man kan prova klänningar och sedan sköter hon all kontaktboch beställning från Taiwan (om jag inte minns fel). Det känns jättebra att ha sett klänningen innan och känt på tyg och spets. :) Tack igen för ditt tips!

Svar på tråden Hur ser spetsen ut på din spetsklänning? Bildinspiration behövs!