• Äldre 23 Mar 23:54
    2335 visningar
    11 svar
    11
    2335

    Hjälp mig hitta en lista på fotografier man inte får missa!

    Tidigare när jag googlat runt på bröllopssidor så kom jag en gång över en "fotolista"  
    Det var som en plansch som innehöll alla delar av dagen och där under kategorierna så stod det vilka kort man inte fick missa och så kunde man bocka av att vissa delar var avklarade,

    Och om jag kunde lära mig spara sidor jag gillar :)  Men jag gjorde ju inte det.
    Nån som förstår vad jag pratar om?!? :) 

  • Svar på tråden Hjälp mig hitta en lista på fotografier man inte får missa!
  • Äldre 24 Mar 05:44
    #1

    Det finns en på brollopsguiden.se som liknar det du beskriver. Googla annars på fotochecklista så brukar det komma upp en hel del.


  • Äldre 24 Mar 10:23
    #2
  • Äldre 24 Mar 10:56
    #3

    Jag tycker att listan för fotografering som finns i tidningen BröllopsGuiden nr 1 2013 (finns i butiker nu) var bra. De har flera listor om vad man ska tänka på i olika sammanhang. Vi kommer att använda oss av den listan.

  • Äldre 24 Mar 11:53
    #4
    jonsar02 skrev 2013-03-24 10:56:06 följande:
    Jag tycker att listan för fotografering som finns i tidningen BröllopsGuiden nr 1 2013 (finns i butiker nu) var bra. De har flera listor om vad man ska tänka på i olika sammanhang. Vi kommer att använda oss av den listan.
    Det är samma lista som jag länkat till här ovan. Den finns på hemsidan men publiceras även i alla nummer av tidningen. Glad
  • Äldre 24 Mar 12:01
    #5

    Bevisligen kan jag inte läsa .

  • Äldre 24 Mar 17:50
    #6

    Jag tycker det bästa är att googla runt på bröllopsbilder och spara ner dem man tycker bäst om och även googla om det har varit bröllop i närheten av de platser man vigs. Jag googlade på bröllop i min kyrka och såg en helt fantastisk bild på ett brudpar taget från kyrkoläktaren som jag gav till min fotograf. Tycker det är lättare att se bilder än att följa en skriftlig lista :) sen är det också viktigt att berätta för fotografen vilken sorts stämning man vill ha på bilderna. Högtidligt, busigt, detaljer, modernt, svartvitt det finns mycket att funder kring :))

  • Äldre 24 Mar 21:49
    #7

    Tack för alla tips!!  Det var precis den jag letade efter :D

  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 24 Mar 22:19
    #8

    Favoritar

  • Äldre 25 Mar 11:24
    #9
  • tiger
    Äldre 25 Mar 12:04
    #10

    Vilken bra lista, tackar :)

  • Äldre 26 Mar 13:39
    #11

    Finns en bra på Facebok, sök bara på bröllopsfotografer, vi är ganska många där

Svar på tråden Hjälp mig hitta en lista på fotografier man inte får missa!