• Äldre 22 Mar 13:26
    4721 visningar
    7 svar
    7
    4721

    Syltburkar

    Har snöat in mig lite på det där med syltbukar. Min m2b är inte tänd på idéen men jag vill ha det!!!! Det blir hur billigt som helst. Namnen står på burkarna så man inte behöver bli förvirrad om det är ens glas eller ej. Men kan man dricka vin ur burkar? Känns som öl, cider mm är sak samma om det är glas eller burkar.



  • Svar på tråden Syltburkar
  • Blivan­deBrud­en
    Äldre 22 Mar 13:40
    #1

    jag förstår din man hehe

  • Cathel­ica
    Äldre 22 Mar 13:43
    #2

    Jag älskar värkligen ideen.
    Men, ett lite problem som du kanskje inte har tänkt på? :)
    Har sj. bodd i Kollektiv der vi anvende gamla syltglas som glas, billigt och det skyddar miljøn.
    Underbart :) Nu til "mennet", dom "rillarna" överst vart man ska orginalt ska skruva fast locket är en stor fella for söl! Vin/öl lägger sig i dessa när man dricker, och det blir som man dreglar helt enkelt ;)

    Detta var svårt att förklara på något uklar svenska :)
    Anbefaler sig iaf at testa dricka av glasen du ska använda innan! 

  • Äldre 22 Mar 14:20
    #3

    Jag förstår både dig och din man. Jag har själv snöat in på en massa som inte riktigt gått hem. Det är ibland lätt att bli dumsnål. Vi ville servera soppa ur glas som ett enkelt billigt mingelalternativ. Det gick inte hem hos vår kock. :) i det här fallet blir det förmodligen inte så billigt om ni inte har alla dessa burkar eller äter väldigt mycket glasburksmat innan bröllopet, allternativt får från massa vänner. Om ni ska vara 55 gäster(enligt din profil) blir det ganska mycket burkar. Alternativet är att hyra glas, där vi hur skulle 55 av de billigaste vinglasen kosta 96kr. Det är 4-5 burkar sylt. Dessutom skulle nog inte jag vilja dricka vin ur en glasburk. :)

  • Äldre 22 Mar 15:51
    #4

    Hmmm jag hade förvisso älskat att få dricka ur en syltburk men jag vet inte om det känns så rätt till vin. Lemonad och drinkar hade varit klockrent men inte vin..

  • Äldre 22 Mar 16:30
    #5

    Jag känner mig också tveksam till syltburk och vin. Vill inte ha syltburkar för att jag är snål utan för att det ser så mysigt ut med ett trädgårdsbröllop och alla går och dricker ur syltburkar. Får sluta gå in på alla amerikanska sidor som ger mig konstiga idéer. 

  • Äldre 22 Mar 18:39
    #6

    Vilken härlig ide!


    Måste hem och prata med min bättre hälft!


    Tur man kan få ideer och hitta inspiration här på forumet.

  • Äldre 23 Mar 10:28
    #7

    Jag har hittat min lösning!!! Jag kommer att få gå i trädgården meden syltburk i handen! Sen har jag beställt att det inte kommer att regna på hela dagen och det kommer bara vara sol.



     
Svar på tråden Syltburkar