• Äldre 20 Mar 22:00
    2752 visningar
    1 svar
    1
    2752

    Observatoriesalen/Himlavalvet. Blomsterdekorationer????

    Min syster kommer hem från utlandet för att gifta sig i sommar. Vigsel ska ske i observatoriesalen på observatoriemuseet i Stockholm i slutet av juni. Mottagning kommer att hållas på café himlavalvet därefter. Det blir troligen buffé. Ca 30-40 gäster. Ett eftermiddagsbröllop alltså och ingen helkvällstillställning utan ungefär mellan 13-17. Mitt uppdrag är att försöka rodda med blomsterdekorationerna. Problemet är att jag sitter i Skåne, vilket är mkt bättre än andra sidan atlanten men ändå inte så man kvistar upp och kollar in lokalen osv. Därför behöver jag er hjälp! Är det någon som har koll på hur det ser ut? Kanske rent av har gift sig där eller haft funderingar på det? Det ska inte vara något överdådigt utan kanske snarare "nordiskt svalt". Har inte koll alls på vem man skulle kunna anlita. Det beror ju så mkt på lokalen hur mkt utsmyckningar som behövs. Tacksam för alla tips!          

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-20 22:51
    Det måste såklart vara svenska sommarblommor eftersom det är på midsommar! Någon som har erfarenhet av att handla på Norrmalmstorg. Tänker att man kanske kan förbeställa och fixa själv. Vi kommer att bo hos släkt precis i närheten så det är möjligt att fixa och binda på egen hand.

  • Svar på tråden Observatoriesalen/Himlavalvet. Blomsterdekorationer????
  • Äldre 2 Jan 09:53
    #1

    Hej, har din syster kvar kontakt med observatoriemuseet. Skulle jättegärna ha mitt bröllop där men jag vet inte om det fungerar nu när museet har lagts ned. Vore toppen om hon hade nått tips om vem jag kunde vända mig till

Svar på tråden Observatoriesalen/Himlavalvet. Blomsterdekorationer????