• Lakinna

Vilken klänningsmodell?

Hej,

Jag har så svårt för att känna mig helt nöjd med min klänning, tycker den e "världens vackraste" men känner mig inte helt nöjd med hur den passar på mig och funderar om det kanske beror på modellen. Har provat en annan klänning med drop waist och tänker att det kanske är mer smickrande. Vad tror ni? (det är alltså inte klänningarna ni ska jämföra utan modellerna i förhållande till mig kropp).

• Svar på tråden Vilken klänningsmodell?
  • Chicita

Det kan vara vinkeln på kameran som gör det, men du ser ut att ha rätt långa ben och kortare överkropp. Kan det stämma?

För klänningen till vänster ser du ut att ha midjan "under armarna" och på den till höger så ser du mycket mer propertionerlig ut.
    Har du provat att sätta ett brett bälte över övergången mellan kjol och överdelen på den klänning du har?
    Det kan hjälpa till att liksom "pressa ner" midjan om du förstår hur jag menar.
    Det kan vara ett bälte som är ton i ton med klänningen, eller ett färgat, det spelar liksom ingen roll. Tanken är bara att liksom få kjoldelen att se ut att börja några cm längre ner... 

• MoMo

Den till höger helt klart! Superfina klänningar båda två men den till höger tyckte jag
    gav dig snyggast figur.

• afturelding

Jag älskar ju den höga midjan själv, och har själv en väldigt, väldigt kort överkropp i proportion till mina ben. Så jag gillar den första mest. 

• Lakinna

Tack för era svar. Har inte tänkt på band innan, kanske man ska prova, men vet inte om jag gillar det, vill liksom ha klänningen "ren".... Funderar på att sy upp en till med midjan lite lägre ner (den kostade ju trots allt inte så farligt mycket)...

• stormhelen

Jag tycke att du får en MYCKET finare figur i klänningen som är på den högra bilden. Där ser du smal ut och din figur framhävs.

På bilden till vänster ser du ut som en fyrkant och du ser lite större ut än vad du är.

• Chicita
    Lakinna skrev 2013-03-19 22:49:10 följande:
    Tack för era svar. Har inte tänkt på band innan, kanske man ska prova, men vet inte om jag gillar det, vill liksom ha klänningen "ren".... Funderar på att sy upp en till med midjan lite lägre ner (den kostade ju trots allt inte så farligt mycket)...
    Kolla om det går att göra ett bälte/band i samma material som draperingen på överdelen är gjord i...
    En bra sömmerska kanske kan få in det så att det ser ut som om det var menat att vara så... Att det är orginal liksom. Men ta bara något vitt till att börja med och knyt runt. Det kan vara en remsa av ett lakan eller nåt. Bara så du får se om det gör något positivt med klänningen.
    För om det inte ser bättre ut när den här modellen får en kjol som börjar längre ner så är kanske inte klänningen värd att satsa på (även om du köper en ny klänning i samma/modifierad modell) 
  • Lakinna
    Chicita skrev 2013-03-19 23:11:09 följande:
    Kolla om det går att göra ett bälte/band i samma material som draperingen på överdelen är gjord i...
    Ja det är smart, ska testa det! Ska även lämna in den för att sy in den lite. I nuläget är det åtsnörad till max, kanske blir det bättre figur/kurvor om man kan snöra den hårdare (med risk för att inte kunna andras haha). Hade egentligen tänkt vänta med det men har ångrat mig och tänker göra det nu (kommer ändå inte gå ner särskilt mycket i vikt och det är ju snörning) så att jag ser om det blir bättre eller om jag vill satsa på något annat.
  • Chicita
    Lakinna skrev 2013-03-20 09:44:34 följande:
    Ja det är smart, ska testa det! Ska även lämna in den för att sy in den lite. I nuläget är det åtsnörad till max, kanske blir det bättre figur/kurvor om man kan snöra den hårdare (med risk för att inte kunna andras haha). Hade egentligen tänkt vänta med det men har ångrat mig och tänker göra det nu (kommer ändå inte gå ner särskilt mycket i vikt och det är ju snörning) så att jag ser om det blir bättre eller om jag vill satsa på något annat.
    Ja det är ju bara att testa sig fram Glad
    Om inte klänningen var så dyr och du älskar den annars så skulle jag nog också satsat på att göra allt jag kan för att den ska kännas helt rätt när den sitter på också och inte bara när den hänger på galgen Glad
  • Kroatien2013

Jag tycker ettan ger dig snyggare figur faktiskt.

• karamell

Jag har exakt samma "problem" som du, jag köpte en klänning men kände mig finare i en annan med "drog waitst"det slutade med att jag sydde in min klänning vid midjan för att den skulle framhäva min figur mer, och sen köpte jag till en underkjol så att kjolen skulle "puffa" ut lite till, så nu känner jag mig mycket fin i den!

Jag förstår din dilemmam men tycker du är helt klart finast i klänning 1 (den till vänster) och att den klänningen i sig är mkt mkt finare. (den är väldigt lik min :) )

Lycka till =)

• Lakinna
    karamell skrev 2013-03-20 12:53:22 följande:

Jag har exakt samma "problem" som du, jag köpte en klänning men kände mig finare i en annan med "drog waitst"det slutade med att jag sydde in min klänning vid midjan för att den skulle framhäva min figur mer, och sen köpte jag till en underkjol så att kjolen skulle "puffa" ut lite till, så nu känner jag mig mycket fin i den!

Jag förstår din dilemmam men tycker du är helt klart finast i klänning 1 (den till vänster) och att den klänningen i sig är mkt mkt finare. (den är väldigt lik min :) )

Lycka till =)

Åh vad skönt att höra att nån annan känner samma, du skulle inte vilja visa bild på hur det blev? Jag är ju inne på samma spår som du och ska sy in midjan samt har köpt en riktigt fluffig underkjol (utöver de 8 lager som redan fanns i kjolen!)

Åhhh vad glad jag blir av att höra att det funka för dig!

Svar på tråden Vilken klänningsmodell?