• BlivandeBruden

    Dekorera med lakan hängande i taket?!

    Vet nån hur man ska gå till väga för att få det snyggt? Jag vill ha vita lakan, tyg, so Hänger löst i taket. Förstår ni hur jag menar?

  • Svar på tråden Dekorera med lakan hängande i taket?!
  • Pillan

    Jag skulle nog tippas om väv istället. Den är lättare. Används normalt för att täcka odlingar eller liknande. Tror det finns på plantagen eller biltema. Funderar på hur vi ska fästa våran. Funderar på dubbelhäftabde Kardbordband, har hört att det kan funka tack vare att den är så lätt. Lakan kräver nog spik eller skruv skulle jag tro...

  • BlivandeBruden

    Det var en bra idé med väv . Ni som dekorerat med lakan eller väv kan ni inte visa bild på det?

  • LinneaR

    Vi kommer ha antingen spetstyg eller vitt tyg inköpt på loppis. Då vi är i en hembygdsgård finns bra balkar att hänga tyget mellan, så att det liksom hänger ner lite! Funderar på att även ha lite hängande ballonger i taket, även dem i ljusa färger.

    Har inga bilder än tyvärr...

  • Zandraaa

    heter det bara väv :)? försökte söka efter det men hittade inte vart man kan hitta de

  • Chicita
    Zandraaa skrev 2013-03-18 14:25:33 följande:
    heter det bara väv :)? försökte söka efter det men hittade inte vart man kan hitta de
    Odlingsväv eller Fiberduk ska du söka efter.

    Tänk bara på att det inte är flamsäkert. Så låt det inte ligga emot glödlampor och andra saker som kan bli varma 
  • Roundrose


    hyr en fallskärm(varifrån vet jag dock inte:P) urhäftigt tycker jag:)
  • Kala

    @roundrouse: WOW! Så häftigt med fallskärm! Förvånad

    @blivande bruden: om det inte finns bjälkar el.dyl att hänga fiberduken (/tyget) över kan du köpa billiga, långa rundstavar och borra hål i vardera ände. Du fäster sedan tråd (fiskelina i värsta fall om det verkligen ska vara osynligt) i vardera ände på rundstaven och hänger upp i taket med jämna mellanrum. Du lägger sedan fiberduken över rundstavarna, generöst med tyg mellan varje pinne så det "böljar" ner liksom. En mindre ambitiös varian är att fästa fiberduken med platta, vita häftstift vilket är "snällare" mot taket/väggarna än spik.

Svar på tråden Dekorera med lakan hängande i taket?!