• Äldre 16 Mar 18:57
    4167 visningar
    4 svar
    4
    4167

    Stolsdynor!!

    Nu har jag letat igenom hela nätet efter stolsdynor känns det som:) Jag har hittat några jag vill ha, och trots att de är billiga (29 kr st) så blir det en stor kostnad när man ska ha 60 st. Tanken är att köpa 20 av dessa, och sedan blanda med andra billigare. Men problemet är att det inte är lätt att hitta så billiga (ska helst vara enfärgade, men visst mönster går med).

    De har några på Ikea för 19 kr, men då är de grå-randiga och passar inte riktigt in. De har fjärilsmönstrade på Rusta (eller Jysk) för 20 kr, men de passar inte heller riktigt in. Billigaste priset för enfärgade verkar ligga på ca 35 kr hos antingen Rusta el Jysk (blandar alltid ihop dem).

    Självklart kan jag ju sy, men innan jag bestämmer mig tänkte jag höra med er här om ni vet någon som säljer billiga (10-20 kr st) stolsdynor (gärna tjockare än sittunderlag) eller om ni själva har några ni vill sälja, alternativt hyra ut.

    Tack!!

  • Svar på tråden Stolsdynor!!
  • Äldre 16 Mar 20:06
    #1

    Behöver du stolsdynor? 
    Vi hade inga. Helt vanliga trästolar, och det är väl det vanligaste...
    Själv tycker jag inte att stolsdynorna gör så mycket varken från eller till om man sitter länge. En kortare vända så är det skönt.
    Men en trerätters middag (typ) tja då har jag träsmak oavsett om jag sitter på en dyna eller inte.. Ibland kan det till och med bli värre med en dyna. För det kan kännas halkigt mot stolen och då sitter jag och spänner mig istället liksom.... 

  • Äldre 16 Mar 23:54
    #2
    Chicita skrev 2013-03-16 20:06:08 följande:
    Behöver du stolsdynor? 
    Vi hade inga. Helt vanliga trästolar, och det är väl det vanligaste...
    Själv tycker jag inte att stolsdynorna gör så mycket varken från eller till om man sitter länge. En kortare vända så är det skönt.
    Men en trerätters middag (typ) tja då har jag träsmak oavsett om jag sitter på en dyna eller inte.. Ibland kan det till och med bli värre med en dyna. För det kan kännas halkigt mot stolen och då sitter jag och spänner mig istället liksom.... 
    Vet faktiskt inte om jag behöver:) Egentligen behöver jag väl inga....men så har jag liksom tänkt att det kanske skulle vara skönt. Vi har vanliga klappstolar (i trä)...Vi kommer i och för sig ha buffé så då får man ju gå upp och sträcka på benen i mellanåt, så kanske behöver vi faktiskt inga när jag tänker efter:) Tack för din synpunkt! alltid bra att få en annans perspektiv på det hela.
  • Äldre 17 Mar 10:28
    #3

    Jag skulle nog hellre ha kollat om jag kunde hitta billiga fleecefiltar på typ Rusta eller något.
    Dom kan man både sitta på (om man vill sitta mjukare) eller svepa om sig om man blir lite kall på kvällen.
    Kanske texta gästens namn med textilpenna på filten och hänga över stolsryggen som placeringskort så kan dom ta med den hem sen om man vill ge någon sorts gåva....

    Nu spånar jag bara Flört 

  • Äldre 17 Mar 12:38
    #4
    Chicita skrev 2013-03-17 10:28:38 följande:
    Jag skulle nog hellre ha kollat om jag kunde hitta billiga fleecefiltar på typ Rusta eller något.
    Dom kan man både sitta på (om man vill sitta mjukare) eller svepa om sig om man blir lite kall på kvällen.
    Kanske texta gästens namn med textilpenna på filten och hänga över stolsryggen som placeringskort så kan dom ta med den hem sen om man vill ge någon sorts gåva....

    Nu spånar jag bara Flört 
    Definitivt en kul idé! Det skriver jag ner!
Svar på tråden Stolsdynor!!