• Nano

    Behov av akut hjälp avpysselkunnig!!!

    Håller på att göra egna kuvert till inbjudningskorten i tapet. Har dubbelhäftande tejp för att få ihop sidorna men det håller inte!!! Är det nån som har en smart lösning.

  • Svar på tråden Behov av akut hjälp avpysselkunnig!!!
  • Allis

    Våra har funkat att limma med vanligt limstift från Panduro. Är det väldigt tjock tapet du använt eller vad är det som gör att det inte håller?

  • Nano

    Lite kraftigare än vanligt är den och lite struktur. Har prövat med ett vanligt limstift och det funkar inte alls. Nästa steg får väl bli mattejp.

  • Allis

    Är det kuvert som du viker in kanterna på eller limmar du sas insida mot insida? Om det handlar om sistnämnda hade jag istället sytt kanterna men det löser fortfarande inte problemet med att få ihop själva öppningen.


     


    Våra inbjudningskort är sydda och limmade och för att få ihop lager på lager köpte jag vävlim från en lokal tapetbutik och la allt i press efteråt.


     


    En sak till, ibland har tapeterna lite lim på baksidan, kolla att dina inte har det så att de inte fastnar i själva inbjudningskorten. Vi har foton på våra och la cellofan runt dem innan vi stoppade ner dem i tapetkuverten. Fastnar något i cellofan spelar det liksom mindre roll.

  • Nano

    Jag viker in sidorna. Har tagit ett "vanligt" kuvert som jag har som mall. Ska göra ett försök med dubbelhäftande tejpen och låta det ligga i press. Tapeten är minst 20 år gammal så inget lim. Tack fördina råd.

  • Andblo

    Biltemas dubbelhäftande tejp ska vara det bästa som finns i sånna här situationer. Jag har inte testat det själv ännu, men alla mona scrap-bookande vänner använder det. Klipp till i lagom bitar, så sitter det som berget. Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Behov av akut hjälp avpysselkunnig!!!