Jag måste ju vara en av dom lyckligaste i världen!!
Jag är lyckligaste tjejen/kvinnan/damen i världen! Det ska ni veta!!

Vi har haft så otroligt många diskusioner om just detta ämne och vi har inte alls varit överrens! Jag har känt mig så nere och besviken för att 'alla' andra blir förlovade och gifta men min kärlek har inte velat ta ett sånt steg med mig! Han är envis och skulle aldrig ge efter för tjat utan han gör saker när han själv vill. Det är iofs en av dom orsakerna som gör att jag älskar honom och jag kan alltid känna mig säker på att han gör saker av egen fri vilja. Till slut insåg jag att vår kärlek är viktigare än ringen på fingret och att han kanske inte tycker att min surhet är så lockande. Jag fick helt enkelt lägga drömmarna på hyllan.
I februari i år hade vi en vän på besök och vi tittade på meldodifestivalen. Eftersom den vännen ska gifta sig nästa år blev det självklart en hel del bröllopsprat och när vår vän hade åkt hem så sa jag drömmande:
- Jag tycker det skulle vara fint om vi förlovade oss i sommar.
Hans reaktion överraskade mig totalt. Han blev gladare än jag någonsin sett honom och så tjöt han fram:
- Det är det bästa du någonsin sagt älskling! Det tycker jag absolut att vi ska göra!
Jag blev så chockad att jag blev "bestulen" på mina lyckokänslor i några timmar. Men när känslorna till slut kom så kom dom som ett blixtnedslag! Tänk att jag ska få min ring!!!!

Vi fortsatte att prata om förlovningar, bröllop och betydelserna av dom två tingen. Överraskande nog är vi överrens: Om man förlovar sig ska man självklart gifta sig men om ekonomin och tidpunkten inte stämmer så får man skjuta på bröllopet några år istället för att gifta sig efter 1 år.
Så vi har tänkt ge varandra våra ringar på en speciell dag och sen fira att vi tänker ta det stora steget med att ha en förlovningsfest! Alla orsaker till fest är underbara orsaker men vad kan vara finare än att ha en fest för att fira att vi hittat rätt och att vi tänker ta ett av de största stegen man kan ta med en annan människa även om vi får vänta nått/några extra år.
Jag vet inte om den här historian passar in här på forumet men jag är så lycklig och vill bara skrika ut det till hela världen!!!! Eftersom vi inte växlar ringar förrän i sommar så vill jag hålla det lite hemligt inför våra nära och kära tills dess men det är så himla svårt att inte kunna skrika ut sin glädje!!
Jag hoppas det är okej för er att jag gör det i forumet här på BT.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-15 03:30
Jag kan ju tillägga att jag är 35 år och att min sambo är 8 år yngre än mig. Vi funkar otroligt fint tillsammans och vi märker sällan av vår ålderskillnad förutom att han har känt sig lite för ung för dom stora relations stegen. Så man kan säga att vi har inte varit på samma "sida" i livets bok.

Jag har gått igenom otroligt många svårigheter i livet och den dagen jag mötte min kärlek är en riktig lyckodag. Jag har aldrig upplevt sån här kärlek, respekt och ömhet från en man och för första gången i livet är jag riktigt lycklig i en relation. Det är en fantastisk känsla!! ♥