• Myris

Tips om ringar.

Vi har börjar kika på ringar & det är inte lätt att veta vad man vill ha eller vad som egentligen är praktiskt och gärna tidlöst & som man inte tröttnar på för snabbt.

Har kikat på dessa modeller:

www.hedbergsguld.se/schalins-vigselring-202337-p-1056.html Den här modellen gillar vi mycket men tror ni kan fastnar i kläder osv eller kanske river barnen med dessa stenar? Har än så läng bara kollat på internet så har inte känt på dem än.

www.hedbergsguld.se/flemming-uziel-monstrad-vigselring-p-1378.html

Lite sånna här har vi tittat på också. verkar mer praktiska med stenar som ligger mer i ringen.

vad tycker ni?

• Svar på tråden Tips om ringar.
  • karamell

Jag tycker den 1a var snyggast, detdär med att dne fastnar och så är mycket en vanesak...
    sen beror det lite på vad ni har för arbeten och sådant när det kommer till det praktista.

Lycka till! /M 

• Tilda93

Är det förlovningsring eller vigselring ni letar efter? Är det förlovningsring hade jag valt 2 an.. Men är det vigsel hade jag nog valt 1an beroende på hur förlovningsringen ser ut :) Ut och testa ringar :) Lycka till :)

• Frullis

Nr 1 gillar jag mest (ska ha den som vigselring), stenarna sticker inte upp så mycket så de är nog inte i vägen. Beror ju visserligen på vilket jobb man har och vad man känner sig bekväm i. Nr 2 tycker jag är för kantig.

• sansun

Vi är också på "ring jakt", har kollat en hel del på nätet och sen vart in i en butik för att pilla, känna och klämma. Fick lite tips också av dem som jobbade där vad som kan passa till våran förlovningsring som är i Titan med silver inlägg. Det enda jag med säkerhet har bestämt är att jag vill ha en ring med stenar i (är inga i förlovningsringen) och att det ska vara nersänkta stenar. Jobbar med barn och har hästar så känns väldigt opraktiskt/vågat att ha en ring med utanpå liggande stenar. Har kikat lite på en liknande (din nr 2)  fast i titan eller vitguld.  

• Myris

Nu är det bestämt :) Har bild i mitt galleri på den det kommer bli. Den sitter tillsammans med min förlovningsring.

Svar på tråden Tips om ringar.