• 20 juli 2013

    Vad ar ni allra mest nojda over?

    Det ar ju sa manga detaljer och val vi alla gor infor planeringen av vara brollop och skulle tycka att det vore kul att hora vad ni ar alla mest nojda over (utover mannen ni gifter/gifte er med saklart;).
    Det kan vara vad som helst - klanningen, inbjudningarna, val av musik, hur ni loste tidsglapp, blev underhallna, nagot som bidrog/ni tror kommer bidra till stamningen, en viss dekoration...ja, vad som helst. Garna med bild ocksa!
    Har markt att det finns sa manga kreativa sjalar dar ute och tankte att det kan fungera som inspiration for oss alla!

  • Svar på tråden Vad ar ni allra mest nojda over?
  • blivande brud
    sanna88 skrev 2013-03-10 12:56:12 följande:
    Mest nöjd med...många saker men för att ta en sak var väl att vi lyckdes hålla låg budget fast de inte "märktes" att de va ett "billigt" bröllop! bjöd 90personer på 3rätters, fri dricka till maten, fri avec och hade liveband och bra lokal och hela kalaset gick på ca 29000:- inkl ringar till oss Flera av gästerna kom fram å frågade efteråt om vi vunnit på lotto då dom trodde det kostat över 100000
    Hur lyckades ni med det?? Berätta gärna :)
  • niriel

    Jag (jag kan nog bara tala för mig) är mest nöjd över hela dagen egentligen. Att vi hade en av sommarens få regnfria dagar, vilket underlättade utomhus-fotograferingen. Att allt flöt på enligt planerna. Att alla var glada och tyckte att det var skoj att vara där. Att maten var så fantastiskt god, trots att vi hade förväntat oss att den "bara" skulle vara ok. Att alla gäster påstod att de hade suttit vid det bästa bordet. Att bandet var så otroligt grymt bra. Att lite oväntade människor höll så otroligt fina tal. Att vi har bilder från hela dagen, inklusive sminkning och påklädning och hela vägen in i kaklet på festen (som bifogad). Alla bilder är inte skitsnygga, men de säger väldigt mycket om hur vi hade det..



    Sen finns det ju självklart saker som inte gick som det skulle också, det gör det ju alltid. Jag tror att mitt bästa tips för att bara fokusera på det bra är att släppa all planering dagen före själva bröllopet och bestämma sig för att hur fasen det här än blir så kommer det att bli bra ändå. Om någon förstår vad jag menar med det... Flört 
  • Chicita
    niriel skrev 2013-03-12 10:18:06 följande:
    Sen finns det ju självklart saker som inte gick som det skulle också, det gör det ju alltid. Jag tror att mitt bästa tips för att bara fokusera på det bra är att släppa all planering dagen före själva bröllopet och bestämma sig för att hur fasen det här än blir så kommer det att bli bra ändå. Om någon förstår vad jag menar med det... Flört 
    Precis... Och alla dom där sakerna som inte gick som dom skulle, gör ju bara att det som gick bra känns ännu bättre i jämförelse så att säga Flört
  • Mmmaria

    Vi var mest nöjda över att vi var så avslappnade och att alla verkade ha så kul, men sånt finns ju inget recept på.


    Något annat som vi var väldigt nöjda med var att vi hade hyrt en bra DJ. Det var full fart på dansgolvet (vilket vi båda älskar) och massor av bra musik.


    Sedan var det grymt skönt att vi köpte in allt dvs herrgården ansvarade för allt under kvällen så vi och gästerna kunde ha kul och slappna av. Vår toastmaster var toppenbra och det höjde stämningen och att vi kunde njuta.

  • Aniara4

    Om jag ska välja en sak så är jag nog mest nöjd med underhållningen. Vi hade ingen livemusik eller DJ till dansen, däremot hade vi ett musikuppträdande mellan middagen och tårtan som var helt fantastiskt. Jag vill inte skriva ut för mycket detaljer eftersom det var ganska speciellt och jag är lite nojig över min anonymitet, men jag har en oerhört duktig bekant som hade tagit med sig två andra proffsmusiker och bjöd på en oväntad och mycket uppskattad minikonsert.

    Att hyra Rolls Roycen var också ett lyckat och lyxigt val, kyrkan var maffig, och jag måste säga att vi båda var otroligt snygga! Kyss

    Sen finns det förstås en eller två saker som jag skulle välja annorlunda om jag skulle göra om det, men på det stora hela är jag mycket nöjda med dagen.

    Jo, och så är jag förstås väldigt nöjd med mitt val av make!

  • Principisessan

    20 juli 2013 och soon to be bride 2013: tack så mycket :) hade spanat på en del fina på etsy.com men de kostade ju runt 1000 kr och hur fina de än var så var det mycker mer än vad jag tänkte lägga. sen var det ju rätt skoj att pyssla också:) Barnen var helt lyriska och bönade och bad om att få leka med den, haha.

  • niriel
    Aniara4 skrev 2013-03-12 22:15:33 följande:
    Jo, och så är jag förstås väldigt nöjd med mitt val av make!
    Haha, snyggt där! Skrattande
  • Lenblo

    Vi älskar att dansa men släkten är inte så dansant. Så vi lyckades få dit en kvinna som undervisade i engelsk folkdans med låg svårighetsgrad för att dra upp alla på golvet. Det var jättepopulärt och höll på minst dubbelt så länge som planerat av den anledningen.
    Med ärvda och begagnade linnedukar samt kandelabrar som min bror lånat från sin församling så fick vi till en lyxig känsla utan att lägga ut många hundralappar. (Men jag fick mangla dukarna själv, puh.)
    De helvita "fest"tårtorna från ICA Maxi var jättegoda och såg läckra ut med när jag hade strött röda rosenblad över dem (billigt 10-pack).
    Och domkyrkan var förstås en imponerande bakgrund.

  • Aniara4
    niriel skrev 2013-03-14 12:59:26 följande:
    Haha, snyggt där! Skrattande
    Ja, bara en av alla dessa detaljer man har att tänka på för att dagen ska bli perfekt!
  • Green

    Jag blev nog så nöjd just för att det inte var så uppstyrt.
    Vi var hemma i trädgården och allt var avslappnat och folk kände sig som hemma.
    Allt gick inte enligt planen (jo, jag hade en sån från början) men det var bara att skratta och köra på. Vem bryr sig om hundra år?  Solig 

  • knyttan

    Jag är nog nöjdast med att vi ordnade en brudskål på slottsvallen. Vi gifte oss på Kalmar slott och efter vigseln gick vi upp på vallen där det stod bubbel framdukat. Det bästa av allt var att dagen innan hade det i princip haglat, så jag ringde till slottsrestaurangen med gråten i halsen för att höra om det fanns något ställe vi kunde vara på om vädret blev för j***ligt, och de hade sagt att allt på slottet var uppbokat, men kanske fanns det en möjlighet att öppna vapentornet (som är som en våt jordkällare innuti)... så det var helt fantastiskt att det sprack upp och blev soligt precis när vi kom ut på borggården, och när vi kom ut på slottsvallen var det bleke över hela Kalmarsund!
       Jag är så himla nöjd med idén, och att det blev så bra i praktiken också, det kändes verkligen som om det blev det lilla extra på vårt bröllop, som annars inte var så märkvärdigt.



Svar på tråden Vad ar ni allra mest nojda over?