• Jenny8302

ringar

Hur mkt pengar har ni i genomsnitt lagt på förlovningsring samt vigselring? Vi har tänkt oss rött alt vitt guld.

• Svar på tråden ringar
  • Allis

Våra förlovningsringar kostade runt 7 - 8000 tillsammans. De ringar jag sedan ska ha är två gamla vigselringar (23k). Kostnaden för att att in dem, ta bort gammal gravyr på den ena och lägga till ny gravyr blev 1200 så det måste väl räknas som tidernas absolut billigaste vigselringar.

• afturelding

Våra fyra ringar tillsammans kostar ungefär 5000 kronor. Minns inte exakt vad vi gav för förlovningsringarna eftersom att det var ett par år sen. Min vigselring i vitguld kostade 3500 ungefär.

• Principisessan

Min förlovningring runt 20-25 000 kr (vet inte dåmin sambo var väldigt förtegen) vitt guld med 0,41 ct sten
    min vigselring 1000kr (hittade den på pantbanken och blev helt kär) ring i vitt guld med en rad diamanter i, klassisk alliansring
    hans ring kostade 7900kr (han vill bara ha en) vitt guld, enkel och stilren

• PimPim83

Min förlovningsring kostade drygt 8000 kr. Den är i rött guld med sju st 0.03 ct briljantslipade diamanter. Sambons ring kostade ca 5000 kr (slät rödguldsring). Jag kommer troligtvis ha en slät rödguldsring som vigselring. Den jag har tittat på kostar mellan 4000 och 5000 kr. Men jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

• karamell

Våra förlovningsringar kostade 7000kr tillsammans.
    min vigselring kostade 25000kr 

• sommaren13

Min förlovningsring kostade 2500kr och mannens kostade 7700kr. Min vigselring kostade 10298kr och mannens vet vi inte än, då han inte bestämt sig vad han vill ha.

Svar på tråden ringar