• Teresa81

Va av Bröllopsfest och vigsel Stockholm

Hallå alla brudar! ;)
    Jag och min blivande är i startgroparna inför bröllopsplaneringarna och vi börjar ju som de flesta ang valet av lokal..
    Vi kommer gifta oss borgerligt och två ställen står på vår intresselista:  Balingsholm herrgård, vi va där och tittade och verkade väldigt vackert, mina funderingar kring det stället är dels att det kanske ligger lite väl avskilt? Sen är det det här med vädret, om det är dåligt så ska man vigas på övervåningen och det kändes lite trångt, men är det någon som har varit där och skulle vilja berätta lite om fördelar/nackdelar?
    Det andra stället är Cedergrenska tornet; de hade lite ont om datum osv, så då blir det i slutet på september. Nån som vill berätta hur det va att vara på bröllop där/gift sig där själv?

Jag har en hel del funderingar om alla gäster också, vart de ska sova osv på respektive ställen.. vi är nämligen relativt inflyttade till Stockholm och alla gäster kommer från Linköping vs Uppsala.. Så lite det här med praktiska saker, tips osv hur man ska tänka kring det? Känner inte att vi har råd att bjuda alla på övernattning, även om det inte är ett jättestort sällskap.

Alla tips mottages tacksamt! 

• Svar på tråden Va av Bröllopsfest och vigsel Stockholm
  • Humle

Jag har varit på en bröllopsfest på Cedergrenska tornet (vigseln var i kyrkan). Det var nog det trevligaste bröllopet jag har varit på, men jag vet inte om det hade så mycket med lokalen att göra i och för sig.
    Det är ju en annorlunda lokal då det är ett torn, samtidigt som nackdelen är alla dessa trappor man måste gå upp och ner för vid toalettbesök etc. Jag har för mig att det var en bit (typ 2 km) till närmaste hotell. Jag tycker det är smidigt att kunna övernatta i anslutning till festlokalen, särskilt för lite långväga gäster.
    Det var god mat och hela arrangemanget kändes väldigt ordnat.
    Om ni har tänkt ha vigseln där tror jag det skulle vara väldigt fint högst upp. Om vädret tillåter förstås.

• Teresa81

Tack! Vi ska dit och titta i helgen, så då kanske man får en bättre bild av fördelar/nackdelar..
    Tycker att det är svårt att finna en vacker plats/lokal som inte är alltför dyr speciellt i Stockholmsområdet. Så andra tips förutom dessa mottages tacksamt! 

Svar på tråden Va av Bröllopsfest och vigsel Stockholm