• LadyTe­ague
    Äldre 4 Mar 21:29
    2903 visningar
    10 svar
    10
    2903

    Pälsjacka på sommarbröllop?

    Kan man ha en pälsbolero på bröllopet i juli, eller ser det för vintrigt ut?

    Jag är väldigt frusen och vet att jag kommer behöva ta på mig något på kvällen, men jag hittar inga fina koftor eller jackor som jag kan tänka mig att ha, åtminstone inte till min klänning.

    Någon som har en åsikt eller något tips? 

  • Svar på tråden Pälsjacka på sommarbröllop?
  • Äldre 4 Mar 21:45
    #1

    Vad ska du ha för klänning så är det lättare att hjälpa dig att leta Glad

    Annars spelar det väl ingen roll om det ser vintrigt ut. Fryser man så fryser man Flört

  • LadyTe­ague
    Äldre 4 Mar 21:51
    #2

    Denna ska ja ha:



    Det vore ju tråkigt om det slutar med att man sitter invirad i en tråkig filt!
  • Äldre 4 Mar 21:58
    #3

    Snygg klänning Glad

    Har du provat att söka på etsy.com efter wedding shrug eller wedding bolero?
    Det beror ju lite på hur frusen du är också.
    Ska kika lite jag också så kanske jag kan återkomma med någon länk eller bild. 

  • Äldre 4 Mar 22:08
    #4
  • LadyTe­ague
    Äldre 4 Mar 22:11
    #5

    Nej, det ska jag kolla!

    Tack så mycket för hjälpen! 

  • Äldre 4 Mar 22:12
    #6

    Kate Middleton hade ju en jättesöt kofta på sig på bröllopskvällen.. du vill inte leta efter en sån?



     
  • Äldre 4 Mar 22:14
    #7

    Själv skulle jag vilja ha nått likande Bellas tröja från balscenen i Twilight...



     
  • LadyTe­ague
    Äldre 5 Mar 10:22
    #8

    Jag funderar på en sådan:



    Eller kanske en vanlig stickad bolero och sy på lite egna detaljer. Tyvärr är det svårt att hitta i rätt färg bara.

     
  • Äldre 5 Mar 14:28
    #9

    Om man vill ha en stickad bolero finns det fantastiska mönster på enkla varianter, jag stickade boleros till mig och min tärna när jag gifte mig och de blev himla fina. Så får man välja helt och hållet vad man vill ha för färg! Glad Gratismönster finns bland annat på www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php

  • LadyTe­ague
    Äldre 5 Mar 17:51
    #10
    niriel skrev 2013-03-05 14:28:02 följande:
    Om man vill ha en stickad bolero finns det fantastiska mönster på enkla varianter, jag stickade boleros till mig och min tärna när jag gifte mig och de blev himla fina. Så får man välja helt och hållet vad man vill ha för färg! Glad Gratismönster finns bland annat på www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt....
    Tack så mycket!

    Då ska man bara lära sig att sticka då. ..Eller be mamma! 
Svar på tråden Pälsjacka på sommarbröllop?