• Minneasmatte

    Jag ska fria till min m2b men hur? Vill gärna ge en personlig present. Har ni några tips?

    Jag och min sambo har varit tillsammans i 10 år i år och vi har 2 barn. Han är lite "seg" av sig när det gäller allt och tänker liksom inte på att tiden går, han skjuter lätt saker framför sig. Så nu har jag bestämt att ta detta i egna händer. Jag vill så gärna gifta mig år 2013, eftersom vi blev tillsammans 2003.

    Har ni några bra förslag på vad man kan göra? Jag tänkte göra en god middag åt oss och skaffa barnvakt över kvällen/natten. Sen tänkte jag ge honom en present där det framgår att jag frågar om han vill gifta sig med mig. det finns ju choklad man kan köpa med den frågan, så det är ett alternativ. Jag har också funderat på att köpa en whiskeyflaska och klistra på en lapp på baksidan med en fin kärlekstext samt den stora frågan i slutet. Vad tycker ni om det?

    Jag tar gärna emot era förslag och idéer. Finns det någon sida på internet där man kan beställa personliga presenter med egen text?
  • Svar på tråden Jag ska fria till min m2b men hur? Vill gärna ge en personlig present. Har ni några tips?
  • Chicita

    Om han gillar whisky, så ge honom en flaska av en sort han gillar men kanske inte riktigt vill unna sig själv. (eller en annan årgång av hans favoritwhisky)

    Sen skulle jag beställt ett set Glencairn-glas med text på.

    Om du vågar så kan du köra olika text på olika glas typ:

    Vill du gifta dig med mig
    *datum*

    JA!!

    Gärna, men kan vi inte vänta lite längre

    Nej, jag vill inte gifta mig.
    Men jag älskar dig ändå

     

  • gusmelinka

    Du kanske kan ge ett fotoalbum med bilder på dig/honom/er med roliga eller fina kommentarer och skriva frågan på sista bladet?

    Man skulle kunna ha en liten skattjakt som leder fram till presenten eller till dig vid middagsbordet. Alltså t ex en lapp där det finns en ledtråd som leder honom vidare till en annan ledtråd som leder vidare till nästa osv tills han kommer fram till dig vid middagsbordet eller till presenten.

  • msE

    famous grouse har så man kan göra en egen etikett till deras flaskor,  googla famous grouse egen etikett...

    inte världens mest exklusiva whiskey men kan kanske vara en skoj idé ??

  • CoG

    Så gjorde jag den 15 mars förra året :)
    Fast jag hade bara en bild på ringasken på sista bladet och ställde själv frågan.


    gusmelinka skrev 2013-03-05 18:48:21 följande:
    Du kanske kan ge ett fotoalbum med bilder på dig/honom/er med roliga eller fina kommentarer och skriva frågan på sista bladet?
  • sansun

    Jag friade också med en 3 rätters & wiskey Famous grouse, dom gör ju "riktiga" etiketter men med eget tryck, så det ser proffsigt ut. Sen vet folk vad som ska stå på de flaskorna så man måste liksom haja till ordentligt när man läser. Ja fick i alla fall ett  - det klart att jag vill! till svar å nu planerar vi för fullt  

  • Minneasmatte

    Hur fort får man hem etiketten om man beställer från famous grouse? Hur vet man vilken storlek man ska ta? Det fanns olika såg jag.


    Jag skulle vilja betala med faktura för jag har inget visakort men på hemsidan stog det bara visakort som betalningsalternativ, jag har bara vanligt bankkort.

  • msE

    Den till 70 cl är så att säga standardstorleken på flaska. Tror leveranstid ska vara 10 dagar och du måste nog ha VISA eller mastercard kopplat till ditt bankkort för att det ska fungera.

    Flaskan får du köpa själv på systemet Flört

  • sansun

    När jag beställde där ifrån tog det bara ca 3 dagar. Har beställt två ggr å lika snabbt bägge gångerna, kostar 40 el 60 kr ha jag för mig,  ink porto.
     

Svar på tråden Jag ska fria till min m2b men hur? Vill gärna ge en personlig present. Har ni några tips?