• GravidMammaBrud

    Musik på efterfesten. 1 trubadur o en solist eller livemusik?

    Har fastnat lite i bröllopsplanringen eller snarare ang efterfesten. Kan börja med att berätta att det blir en middag med hemgjorda smörgåstårtor, kallskuret o hemgjord potatissallad, bröllopstårta med små bakelser på stativ, backläsk o lite lättöl typ. Lite lekar o dans. Ingen röjjarfest alltså. Vigseln i kyrkan startar kl.13 o är normallång o efter det är alltså efterfesten/middagen i församlingeshemmet intill kyrkan. Vi har tur o har en ung men begåvad trubadur i släkten som ställer upp o kör ca 5-6 låtar som vi tillsammans bestämt (jag hade massa förlslag men endel var för svåra). Problemet är nu att det finns fler låtar jag vill "ha med" på vår stora dag. Tex låtar med Timotej o Sarek o de kan jag inte be en manlig trubadur att köra. Trubaduren har en duktig äldre syster som ev ska sjunka "Uti vår hage" i kyrkan o jag funderar på att be henne köra "tjejlåtarna" på efterfesten. Frågan är då om det är taskigt mot trubaduren att det liksom inte "räcker" med det han gör. Å kan man ha 2 olika som uppträder? Eller är det bättre att vi har dom "svåra" låtarna samlade på en skiva o kör musik på cd också+ trubaduren eller blir det konstigt kanske med både livemusik o cd-musik? Min blivande man tycker det räcker med trubaduren o de låtar han kör men gör det det på en fest/middag på ca. 3-5 timmar? Hur mycket musik å sånt ska man ha/vill man ha där å då? Vi ska ju leka o dansa lite också. Tacksam för svar å förslag.!

  • Svar på tråden Musik på efterfesten. 1 trubadur o en solist eller livemusik?
  • karamell

    Vi ska ha både liveband och spotifylista till när de inte spelar. Som du säger så kan inte trubadur eller liveband spela vissa riktiga "partylåtar" och det är då man drar igång spotify listan ! =)

    Tycker du ska köra på båda! 

Svar på tråden Musik på efterfesten. 1 trubadur o en solist eller livemusik?