• Äldre 27 Feb 13:20
    3726 visningar
    9 svar
    9
    3726

    Påverkas du av fullmåne?

    Om du svarar ja, på vilket sätt påverkas du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Påverkas du av fullmåne?
  • Äldre 27 Feb 22:42
    #1

    Många som har svarat men ingen som vill säga något Flört

    Jag börjar väl då i vanlig ordning...
    För mig så påverkar fullmånen mycket. Om den inträffar samtidigt som min månadscykel (inte samma längd på dom så det händer inte så ofta) så får jag mer ont, blöder mer, mår väldigt illa osv... Alla symptom förstärks massor.

    Det som händer varje fullmåne är bland annat att jag brukar få väldigt svårt att sova. Jag sover oroligt, eller inte alls.
    Om jag lyckas somna pga att jag är utarbetad eller sjuk så sover jag så väldigt tungt att jag får migrän av det.

    Migrän får jag också lättare när det är fullmåne... 

  • Äldre 28 Feb 00:09
    #2

    Ja!! Kan inte sova! Sover riktigt illa, kommer inte till ro, känns nästan som att jag svävar. Myrkrypningar osv. Även om jag inte vet att det är fullmåne prickar jag in den rätt ofta.


  • Äldre 28 Feb 06:50
    #3

    ja! hur jag sover påverkas. beror också liiite på i vilket skede månen är. 

    jag kan antinen sova som en jäkla stock, alltså knappt en bomb kan väcka mig. (ofta vid fullmåne)

    ELLER

    så sover jag oroligt, har svårt att somna, vaknar ofta på natten och ligger och snurrar..  etc.. detta problem har jag nu, som lite efter fullmåne. men kan även hända vid full. 

  • Aniara­4
    Äldre 28 Feb 10:55
    #4

    Mamma säger att hon sover dåligt vid fullmåne, men jag kan inte påstå att jag känner av någonting alls.

  • Äldre 28 Feb 14:45
    #5

    Jag sover nästan alltid sämre då och drömmer konstiga saker. Även om jag inte vet om att det är fullmåne, så att själva tanken gör att jag skulle sova sämre, händer det att jag sover dåligt och nästa morgon kollar i kalendern så visar det sig att det har varit fullmåne.

  • Äldre 28 Feb 15:12
    #6

    Jag sover också dåligt vid fullmåne, men inte alltid. Om jag vet om att det är fullmåne och tror att jag kommer att sova dåligt så sover jag oftast gott =P

  • Äldre 28 Feb 16:33
    #7

    Jag sover sämre när det är fullmåne.


  • Eleya
    Äldre 15 Mar 12:36
    #8

    Sjukt nog har jag nästan alltid ägglossning dagarna omkring fullmånen eller exakt på kvällen..märkte jag för ca 1½ år sedan.
    Sömnen vet jag inte, när jag tänker efter sover jag lugnt då och drömmer fridfulla drömmar, men bara om inte livet runtomkring är ett enda kaos..för då sover jag inte alls.


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Äldre 15 Mar 16:34
    #9

    Nepp.

Svar på tråden Påverkas du av fullmåne?