Jeanette08 skrev 2013-02-27 18:19:13 följande:
Jag tänker nog inte så mycket på hur använd den är, för de verkar ju bara vara använda en gång och sedan tvättade.
Däermot så är det ju lättare om man prövar i en butik och någonting måste justeras att få hjälp av personalen/sömmerska direkt med vad som går alt. inte går att fixa till.
Köper du på Blocket så känns den biten svårare.
Men även om dom bara är använda en gång så kan en klänning ta ganska mycket stryk..den släpas efter golvet/trampas på och kan få revor och liknande, fläckar som inte går bort osv...
På flera ställen som jag ar kollat på så har dom inte haft möjlighet att justera i butiken, utan man har i så fall blivit rekommenderad en vanlig sömmserska så på så sätt så är det ju inte alltid jättestor skillnad...
Chinchilli skrev 2013-02-27 19:42:48 följande:
Det som ställer till det mest är nog:
Kinaklänningar, billigare än era, man kan få dem uppsydda och ändrade helt efter sina önskemål (sen är det alltid en chansning)
Priset, kollar man begagnade klänningar vill mna ha dem billigt, skulle jag sälja min klänning som jag köpte för 12000:- skulle jag sätta ett pris på kanske 3000:-, alltsåen fjärdedel av nypriset.
Absolut. Kinaklänningar ställer alltid till det, men man får ju ofta också lite vad man betalar för...
Sen så handlar det ju i det här fallet inte om en begagnad klänning.. Den har bara rest från butiken till oss i en sådan där "väska" och sedan bara hängt i garderoben, på samma sätt som den skulle ha hängt i butiken.. Tappar den verkligen så mkt i värde av det?