• sofiia

etsy.com ?? Bra??

Någon som skickat efter klänning på etsy. com? mycket fina å lite udda klänningar... Erfarenheter???
  • Svar på tråden etsy.com ?? Bra??
  • stormhelen

Jag har inte köpt någon klänning från Etsy, dock en del smycken.

Det finns väldigt många olka personer som säljer saker på Etsy, därför så får du läsa vad folk har komenterat och om de anser att personen/företaget är pålitlig och har skött sig bra.

Jag har aldrig haft problem med Etsy, utan har verkligen blivit posetivt överraskad. Men som sagt kolla upp referenserna. =)

• LinneaR

Jag har handlat en del vintageklänningar där, samt även sålt vintagekläder på etsy. I  och med att det är olika säljare så kan man ju inte dra alla över en kant, men jag har bara positivt att säga. Jag tror att de flesta säljarna där är seriösa då det är folk som gärna vill försöka få igång en liten business osv. Då vill man ju gärna få bra betyg från köparna!

Håller med ovanstående, kolla upp referenserna. det gäller ju alltid när man köper genom etsy och ebay t.ex.

• Tessla

Har just idag lagt depositpengar på min klänning via etsy.com. Känns riktigt bra! fått jättbra kontakt med sömmerskan som ska sy upp den. Men min klänning ska vara en riktigt regencyklänning och inte ngn klassisk bröllopsklänning. Man kan hitta allt på Etsy, men kolla upp vem som ligger bakom affären. Kan vara aalt från privatpersoner till Kinaklännings säljare.
    Jag skulle rekommendera att ta kontakt med säljaren först för att se hur första intrycket av deras svar blir.

• fayefaye

Som ovanstående säger så är det ju samma med Etsy som med Ebay och Tradera, man får försöka hitta en seriös säljare bara så ska det gå bra :)

• sofiia

Tusen tack för svaren :D

så det är så det funkar.. massa olika designers alltså. Kul men lite ovisst.. Kyss

• LarsdotterM

Har handlat allt möjligt på etsy! Allt från kläder till heminredning! Jag har aldrig haft problem egentligen, dock har jag upplevt överdrivet långa leveranstider när jag handlat från Canada eller Kina, men jag har alltid fått mina saker :) Är man ute i god tid och har bra tålamod så lönar det sig ;) Sedan så ska man väl alltid vara noga och läsa säljarens betyg innan man handlar :)

Svar på tråden etsy.com ?? Bra??