• ellenp­ellen
    Äldre 12 Feb 17:35
    2285 visningar
    4 svar
    4
    2285

    Erfarenhet av mindre bröllop?!

    Vi har nog kommit fram till att det blir ett lunchbröllop för oss till sommaren Det blir ca 25 Pers. Vi har tänkt äta på någon restaurang tillsammans efteråt. Vad har ni för erfarenhet av lite mindre bröllop, kanske lunchbröllop?! BEHÖVER INSPIRATION!!!

  • Svar på tråden Erfarenhet av mindre bröllop?!
  • hannij­ohanna
    Äldre 12 Mar 09:39
    #1

    MIn kusin hade ett fantastikst fint litet bröllop i trädgården! 

    Vi fick välkomstsnittar och champagne och sedan kom brudparet och vi skålade tillsammans.
    Därefter vigdes de av en präst i trädgården. Middagen åt vi inomhus i deras vardagsrum där de dukat jättefint :)
    Tårta och kaffe blev det lite senare på kvällen.

    En jättefin och romantisk dag! :) 

  • Äldre 12 Mar 13:32
    #2

    Vi kommer bli 25 personer och både vigas och äta middag på Ulla Winbladh i Stockholm där jag bor (jag förutsätter inte att alla bor i stockholm .

  • Erica6­66
    Äldre 12 Mar 14:37
    #3

    Har väl ingen erfarenhet än av ett litet bröllop,....men ska själv ha ett litet bröllop i mitten av september.
    Om alla kommer så blir vi 16 st......våra föräldrar och syskon med respektive, min farmor, mormor o farbror.
    Vi ska vigas i ett litet kapell och efter det ska vi äta mat och fika hemma hos oss.....ska ta hem catering och funderar på att slopa tårtan o ta glass med massa olika tillbehör som man får plocka ihop själv. Lycka till med bröllopet

  • Want to
    Äldre 5 Jul 21:22
    #4

    Vi var 23 personer på vårt bröllop i lördags. Var helt perfekt.
    Vi hade vigseln på Oscarsterassen på Skansen i Stockholm och sen åt vi på resturang.
    Hade förbokat buffé och fikabuffé. Det vart kanon och var så skönt att kunna släppa allt.
    Resturangens personal plockade fram all mat och fyllde på. Serverade dricka vid borden och när vi var klara var de bara att betala och gå. =) Ingen disk, inget plock, de skötte dom om
    Sen vart de hotellets terass och mingel med dom ca 17 personer totalt som sov över.
    Avslutade med hotellets frukostbuffe. Helt underbart. Allt var intimt och lagom mycket för oss.

Svar på tråden Erfarenhet av mindre bröllop?!