• Redaktör Kristin

    SMYCKESREGN 13/2 Skriv en kärleksdikt och vinn hängsmycke

    Dags för tredje tävlingen i Bröllopstorgets smyckesregn.

    Skriv en kärleksdikt
    Nu är det dags att locka fram poeten inom dig. Skriv en vacker kärleksdikt. Låg, kort, på rim eller inte.

    Bästa dikten vinner titanhängsmycket THE HEART. Ett strikt, snyggt och enkelt titanhjärta med läderrem från titanringar.com (Värde ca 500 kr).



    Vinnaren utses av en jury från Bröllopstorget. Tävlingen startar tisdagen 13/2 och vinnaren presenteras dagen efter i denna tråd. (Tråden kommer att öppnas den 13/2 klockan 09.00.)

    Lycka till!

  • Svar på tråden SMYCKESREGN 13/2 Skriv en kärleksdikt och vinn hängsmycke
  • PiaB

    Nej, inget halsband och inget svar på något mail. Forumvärden skrev efter några veckor att hon varit sjuk men att hon nu skulle skicka min adress vidare. Nu har det gått en månad till.


  • PiaB

    Nej, det är väl bara att inse att det inte kommer något halsband. Trist, och inte får jag mer lust att delta i några fler tävlingar. Jag som skrev, åh vilken tur jag brukar aldrig vinna. Det gjorde jag ju inte heller


  • FrökenMäkelä
    PiaB skrev 2013-04-10 21:12:46 följande:
    Nej, det är väl bara att inse att det inte kommer något halsband. Trist, och inte får jag mer lust att delta i några fler tävlingar. Jag som skrev, åh vilken tur jag brukar aldrig vinna. Det gjorde jag ju inte heller

    Du är inte den enda som inte fått sin vinst!


    Vann den hjärtformade stenen, tog jättelång tid innan tillverkaren ens tog kontakt med mig och när jag ställde frågor så fick jag väldigt dålig respons. Fick tillslut prisuppgift på en av mina frågor men det skulle kosta betydligt mer än jag ville ge.... så hon skulle posta stenen och det är snart två veckor sedan.


    Känner som du, jag lär inte ställa upp på fler tävlingar :(

  • Chicita

    Jag har aldrig haft problem med någon vinst vad jag minns (nu låter det väl som att jag har vunnit jättemånga gånger, men riktigt så är det inte Flört)

    Men det beror kanske på vartifrån priset ska komma.
    Om BT har det och ska posta till dig, eller om det är en återförsäljare som fått din adress av BT och ska skicka vinsten.
    Om det är det senare så kan man väl inte klandra BT direkt... 

  • FrökenMäkelä
    Chicita skrev 2013-04-10 23:01:10 följande:
    Jag har aldrig haft problem med någon vinst vad jag minns (nu låter det väl som att jag har vunnit jättemånga gånger, men riktigt så är det inte Flört)

    Men det beror kanske på vartifrån priset ska komma.
    Om BT har det och ska posta till dig, eller om det är en återförsäljare som fått din adress av BT och ska skicka vinsten.
    Om det är det senare så kan man väl inte klandra BT direkt...

    Men att BT inte kan svara tillbaka på PM när man skickar sin adress och då meddela att det är återförsäljaren som skickar vinsten. När man PM:ar andra gången och undrar var vinsten tar vägen och till slut får man respons där de mailat mig och återförsäljaren om vinsten är skickad så klandrar jag faktiskt även BT framför allt för dålig respons och information.


    Men jag kommer verkligen inte rekomendera denna återförsäljare till någon av mina vänner, hur fina smycken hon än har så är servicen under all kritik.

  • Chicita
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-10 23:06:59 följande:

    Men att BT inte kan svara tillbaka på PM när man skickar sin adress och då meddela att det är återförsäljaren som skickar vinsten. När man PM:ar andra gången och undrar var vinsten tar vägen och till slut får man respons där de mailat mig och återförsäljaren om vinsten är skickad så klandrar jag faktiskt även BT framför allt för dålig respons och information.


    Men jag kommer verkligen inte rekomendera denna återförsäljare till någon av mina vänner, hur fina smycken hon än har så är servicen under all kritik.


    DET är ju en annan sak.
    Du skrev inget om det och jag är inte tankeläsare.
    Du skrev att det tog tid innan tillverkaren tog kontakt med dig och då kan jag ju inte veta att det var BT som inte svarade.
  • PiaB

    Jag har fått svar när jag mailat BT, både av forumvärden och redaktören. Min adress är skickad till företagen, så de verkar ha gjort det de ska. Men att det strular gör att jag struntar i tävlingarna, oavsett vems fel det är. Och jag överlever utan mitt halsband, men rätt ska vara rätt. Ska försöka få kontakt med företaget själv och höra vad de säger.


  • FrökenMäkelä
    Chicita skrev 2013-04-10 23:15:40 följande:
    DET är ju en annan sak.
    Du skrev inget om det och jag är inte tankeläsare.
    Du skrev att det tog tid innan tillverkaren tog kontakt med dig och då kan jag ju inte veta att det var BT som inte svarade.
    Ge dig, mitt inlägg var inte ens riktat till dig!!

    Och var ens i mitt första inlägg klandrar jag BT???!!!!
    Skrev att jag inte har lust att ställa upp i fler tävlingar och det är det enda som rör BT men det var ingen anklagelse mot dem.
  • Chicita
    FrökenMäkelä skrev 2013-04-11 08:33:33 följande:
    Ge dig, mitt inlägg var inte ens riktat till dig!!

    Och var ens i mitt första inlägg klandrar jag BT???!!!!
    Skrev att jag inte har lust att ställa upp i fler tävlingar och det är det enda som rör BT men det var ingen anklagelse mot dem.
    Det är du som tolkar in att jag säger att du klandrar BT, jag har inte gjort det. Jag har inte citerat dig och jag har inte skrivit ditt nick i mitt inlägg vilket jag alltid gör om jag pratar med någon speciell. (eller tja möjligtvis med undantag när man sitter två personer i en konversation under en längre stund i samma tråd då och inga andra är där)
    Det är ett allmänt diskussionsinlägg inte riktat till någon alls utan bara en positiv upplevelse ställd mot två negativa, och några funderingar.

    Jag riktade inte mitt första inlägg till dig utan det var ett inlägg i diskussionen om ifall det är problem att få priset när man vinner en tävling här. Det var du som valde att svara tillbaka till mig.
    Jag berättade om mina erfarenheter då jag vunnit ett par tävlingar och aldrig haft några problem, och om det har varit något så har det fixas snabbt och enkelt så att jag inte har uppfattat det som ett problem.
    Jag spekulerade också i om det kan ha varit så att BT haft mina priser hos sig och skickat dom själva och det därför inte varit något problem, mot att sponsorn skulle ha skickat era vinster själva och att det kanske är där det brustit. Men det är fortfarande inte riktat mot dig och jag har inte sagt att just du klandrar BT. Det var rent allmänt tänkt.

    Sen citerar du mig och skriver att BT inte svarat när du skrivit. Och det håller jag ju med om att det är dåligt av dom.
    Men det är ingen idé att bli arg på mig för att jag inte förstod att du faktiskt skrivit till BT också utan att få svar.

    Så vad ska jag ge mig med?
    Att ha en åsikt? 
    Att säga att det inte har varit några problem för mig?
    Att svara dig när du citerar mig och riktar inläggen direkt mot mig?

    Ta ett djupt andetag och läs om. 
    Jag är inte arg, jag säger inte att du har fel. Jag försökte bara ge en annan synpunkt då det annars lätt hade kunnat bli "BT skickar aldrig ut vinsterna i sina tävlingar"-tråden efter ett tag här om bara dom som inte fått sina priser hade fått svara.
     
  • TheD
    PiaB skrev 2013-04-10 21:12:46 följande:
    Nej, det är väl bara att inse att det inte kommer något halsband. Trist, och inte får jag mer lust att delta i några fler tävlingar. Jag som skrev, åh vilken tur jag brukar aldrig vinna. Det gjorde jag ju inte heller
    Men skäms på er BT-folk!
  • FrökenMäkelä

    Idag äntligen kom min vinst, tog sin lilla tid men den kom fram i alla fall.


    Hur har det gått för dig PiaB?

  • FrökenMäkelä
    PiaB skrev 2013-04-15 21:19:50 följande:
    Grattis! Kul för dig. Jag har inte hört något från varken BT eller företaget. Har gett upp, känns inte kul att behöva jaga sin vinst.

    Fyy vad tråkigt :(


    Man ska verkligen inte behöva jaga för att man ska få sin vinst. Håller mina tummar att den en dag som gubben i lådan dyker upp i din brevlåda.

  • PiaB

    Idag kom halsbandet Tydligen har det snurrat runt i posten fast min adress var rätt. Adressen var överstruken och lappar påklistrade med adressaten okänd :-O Men nu kom det fram iallafall och är så fint
    Slutet gott allting gott.


  • FrökenMäkelä
    PiaB skrev 2013-04-18 18:23:24 följande:
    Idag kom halsbandet Tydligen har det snurrat runt i posten fast min adress var rätt. Adressen var överstruken och lappar påklistrade med adressaten okänd :-O Men nu kom det fram iallafall och är så fint
    Slutet gott allting gott.
    Härligt!!
Svar på tråden SMYCKESREGN 13/2 Skriv en kärleksdikt och vinn hängsmycke