• Hellok­ill3r
    Äldre 2 Feb 20:36
    2467 visningar
    2 svar
    2
    2467

    Bugdet för bröllop för 42 personer??

    Vad behöver vi för budget? 31 vuxna och 7 barn, med oss i brudparet och våra barn blir vi totalt 42 stycken. Hittills har jag räknat såhär: Ringar: tot 5000kr (de har vi redan köpt) Klänning: ca 2500kr (tänkte sy upp en från kina) Catering: 6000 kr (har fått offert från cateringdirekt, är de bra?) Festlokal: 2500 kr Kostym: 2000kr Fotograf har vi gratis Vad kan man räkna på naglar/hår/smink? Tårta och dekorationer? Alkohol? Vi kommer inte att ha fri bar men funderar på antingen dricka endast maten eller bar till självkostnadspris? Inbjudningskort, vad kostar det? Dj/musik osv? Behöver många tips!

  • Svar på tråden Bugdet för bröllop för 42 personer??
  • august­esen
    Äldre 2 Feb 23:00
    #1

    Det är alltid svårt att räkna, en budget är ju väldigt individuell då alla väljer att lägga pengarna på olika saker :)

    6000:- på catering är ett bra pris..antar att ni kommer ha buffé? Vi betalade lite mer per person till cateringfirman och sen fixade vi snittar till bruddrinken själva.

    Ska du göra en nagelförlängning kostar dessa 400-900:- beroende på salongen. Jag går till en salong där det bara jobbar viatnameser och betalar då 395:- för akryl med permanent fransk manikyr. Det är ett mkt bra pris!
    Jag är makeup artist och tar 500:- för brudmakeup utan provsminkning och ordninarie pris med provsminkning är 750:- vilket är lite under genomsnitt. Uppsättning kostar minst 1000:-, ska du bara locka kanske 700:-.

    Ett tips är att kolla med skolor som utbildar makeup artister/frisörer. Men var försiktig...hade två kompisar som använde nyexaminerade gymnasieelever, ingen av dom var helt nöjda och då betalade dom ändå 500-600:-. Ena MUAn ställde dess utom in veckan innan bröllopet - not okey.

    Tårta minst 15:-/person (vid city gross), deorationer kan man köpa på Ebay. Alkohol köpte vi utomlands för 6000:- till våra 60 gäster. Drink - 20:- Öl/Cider/Vin - 10:-.

    Inbjudningskort beställde vi först på Vistaprint för en 600:- med save the date och informationskort, bara våra 40 inbjudningar kanske 300:-.

    DJ - 2000-10000:-
    Band - 5000-10000:-
    Viktigt att tänka på är vem som står för ljud och ljus..DJ/Bandet kan ofta skaffa fram detta billigare om dom inte själva har all utrustning.

    Lycka till!


  • Flodam­amma80
    Äldre 3 Feb 17:45
    #2

    Vi blir ca 45 på mitt bröllop och vi ligger på ca 18000kr med allt

Svar på tråden Bugdet för bröllop för 42 personer??