• Anonym (besviken)

    känner mig överkörd..............

    Vet inte om jag överdriver men jag känner mig överkörd för idag när jag hämta barnen fick jag höra av en mamma som jag umgås med en del att hon visste att jag skulle gifta mig.... Blev lite förvånad då jag inte sagt att vi ska gift oss till sommaren till min mamma och pappa än. Eller min syster som ska få bli tärna...
    Dessutom hade jag gärna berättat det för henne själv ,
    Den vi har berättat det för är min älskade svärmor som måste ha sagt det till min svägerska som jag alltså inte själv har sagt det till än. Sen måste svägerskan ha sagt det till Mamman jag umgås med då hon umgås en hel del med denna.Svägerskan har inte sagt något till oss som  grattis så det känns konstigt att hon går och berättar det....
    Är det jag som överdriver?
    Jag har inte FB och är lite orolig att det ska ligga ute där.... Jag eller vi vill ju berätta själv..........
    Nu måste jag skynda att träffa min syster och fråga henne om hon vill bli tärna för jag vill gärna göra det när jag träffar henne och jag vill att hon ska veta innan mamma och pappa..
    är jag knep och överdriver?????????????? 

  • Svar på tråden känner mig överkörd..............
  • Chicita

    Jag förstår att det blev en liten chock, speciellt när ni inte har berättat det för så många.
    Jag skulle nog ha pratat med svärmor och svägerskan och sagt att ni inte har berättat för några andra och att det är viktigt för er att ni får vara dom som berättar först. Och att ni vill att dom håller tyst.
    Lägg ingen skuld på dom bara, för då kan det bli slitningar.
    Om dom tycker att det är kul att ni ska gifta er så vill dom ju gärna dela med sig av det liksom. Det blir ju en stor händelse för dom också även om det inte är samma som för er.

    Men ja jag skulle skyndat mig och berättat för de ni vill ska veta så att ni hinner före skvallret.

     

  • Anonym (besviken)
    Chicita skrev 2013-01-28 16:22:51 följande:
    Jag förstår att det blev en liten chock, speciellt när ni inte har berättat det för så många.
    Jag skulle nog ha pratat med svärmor och svägerskan och sagt att ni inte har berättat för några andra och att det är viktigt för er att ni får vara dom som berättar först. Och att ni vill att dom håller tyst.
    Lägg ingen skuld på dom bara, för då kan det bli slitningar.
    Om dom tycker att det är kul att ni ska gifta er så vill dom ju gärna dela med sig av det liksom. Det blir ju en stor händelse för dom också även om det inte är samma som för er.

    Men ja jag skulle skyndat mig och berättat för de ni vill ska veta så att ni hinner före skvallret.

     
    Tack snälla. Du har nog rätt i att det var nog i god mening men jag blev så förvånad. Hade blivit super glad om svägerskan ringt till oss och sagt att vad roligt ni ska gifta er men men.
    Jag ska skynda berätta för dem viktiga.
  • Chicita

    Bestäm träff med (eller ring om hon bor långt bort) syrran direkt i dag så kan ni berätta för dina föräldrar senare i veckan kanske Glad

  • Grodprinsens brud

    En liten fråga... Har ni berättat för barnen? De har en tendens att berätta allt för alla. I alla fall mina barn =) De senaste veckorna har alla (såväl förskolepersonalen som okända i mataffären) bl.a. fått höra:
    "Vi har köpt en ny bil med fula fälgar"
    "Min mamma har ont i halsen" 

    Barn har ju inte den där sociala spärren som vi vuxna har =) 


  • Anonym (besviken)
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-28 17:18:30 följande:
    En liten fråga... Har ni berättat för barnen? De har en tendens att berätta allt för alla. I alla fall mina barn =) De senaste veckorna har alla (såväl förskolepersonalen som okända i mataffären) bl.a. fått höra:
    "Vi har köpt en ny bil med fula fälgar"
    "Min mamma har ont i halsen" 

    Barn har ju inte den där sociala spärren som vi vuxna har =) 
    Ja barnen vet men mamman sa detta efter ha berättat att hon varit hos svägersakan i helgen. Sen är min snart 8 åring ingen som snackar om sånt men du har rätt man kan alldrig veta.
    Tack för dina tankar. 
  • Anonym (besviken)
    Chicita skrev 2013-01-28 16:32:22 följande:
    Bestäm träff med (eller ring om hon bor långt bort) syrran direkt i dag så kan ni berätta för dina föräldrar senare i veckan kanske Glad
    Jag ska försöka träffa syrran imorgon om det går men vi har båda mycket. Vill inte pressa in det.
    Tack  
  • Chicita
    Anonym (besviken) skrev 2013-01-28 18:08:12 följande:
    Jag ska försöka träffa syrran imorgon om det går men vi har båda mycket. Vill inte pressa in det.
    Tack  
    Låter som en bra plan.
    Lycka till Solig 
  • Anonym (besviken)

    Idag har jag frågat min underbara syster om hon vill bli tärna och hon blev jättteglad. Har dock inte pratat med mina föräldrar men ska försöka gör det ni i veckan. Min blivande man har pratat med svärmor och hon sa att hon pratat om det för min svägerska men skulle inte säga det till någon mer i med vi inte frågat best man och berättat för mina föräldrar så det känns så mycket bättre idag.
    Tack  

Svar på tråden känner mig överkörd..............