• Bonita

Festlokal nyköping?

Hejsan.

Jag undrar om det är någon som har tips på en mysig lokal i Nyköping?
    Vi blir ett litet sällskap knappt 20st med catering.
    Tacksam för tips.

• Svar på tråden Festlokal nyköping?
  • Sandrajavisst

Hej. Jag tycker det är svårt med lokaler kring Nyköping. Men Nyköpings slott kan man vara, de har ett rum som tar Max 50 pers. Sen finns marsvikem, jättemysigt! Dock svåra att få kontakt med. De har ofta bokat. Sen finns Pelles lusthus. Finns lite restauranger om ni vill ha det typ restaurang sailor, ligger vid vattnet. Där är fint. Sen kan du google på bygdegårdar i Nyköping, det är ju ett annat alternativ. Vad vill ni ha? Prisklass? Gav lite förslag med varierad budget:)

• Bonita

Tack Sandrajavisst.

Vet du om man kan ta egen catering på Nyköpings slott och Pelles lusthus?
    Vi är ute efter något som inte känns för stort med tanke på att vi inte är mer än ca 20 personer.
    Vi har ej satt någon budget men gärna ej mer än 1000/person.

• Sandrajavisst

Nej inte på slottet. Marsvikem har kuvertpris på 995 och då är det mycket man får och de fixar den och serverar. Pelles lusthus vet jag inte. Annars bygdegårdar. Ska finnas en gammal mysig lokal strax utanför men kommer ej på vad den heter. Ska fundera. Vivesta havsband finns men den kanske bli för stor.

• Sandrajavisst

Finns ett hus som heter pensionärernas hus, i deras café är det Max 50. Tror att man får ta med catering men osäker:)

• Sandrajavisst

Ja det finns massa bra lokaler där:) men de flesta är så stora:) men bydgegårdarna är mysiga:)

• msE

ah jag kollade inte så noga.. bygdegårdar e ju tips som sagt, kanske andra föreningar typ scouterna kan ha ngt med?? jag vet att tidigare så hyrde friluftsfrämjandet ut lokalen i ryssbergen men har ingen aning om storlek eller innehåll på det stället. Kanske finns något vandrarhem/BoB som kan tänka sig att ha en lokal att hyra.

Spånar som sagt hej vilt nu som du märker, men kanske kan det ge något uppslag..

tänk på att max antal i en lokal oftast är just max antal som man lagligt får knöka in.. lite luftigt kan va fördel med..

• Sandrajavisst

Just ja nk villan. Det är en fin lokal. Får man ha catering? Lite osäker på det. Men vi spånar på här men det är kul att planera:)

• Bonita

Åh  vad glad jag blir! Tack snälla alla ni som tagit er tid och skrivit ner massa tips nu ska jag nog hitta något som passar vårat lilla drömbrollop. Tack ännu en gång.

• Sandrajavisst

Ingen fara! Hjälper så gärna, bara kul! Lycka till nu :)

• Aniara4
     skrev 2015-06-03 22:48:14 följande:

Hej!
    Vi på  har ett underbart orangeri som vi hyr ut till mindre sällskap, max 20 personer. Orangeriet ligger med utsikt över naturen och Kiladalen.
    Tuna Kyrkby kommer du till på 10 min med bil från centrala Nyköping.

För att se några bilder på orangeriet är du välkommen in på vår hemsida.
    På första sidan är det ett bildspel med några bilder på lokalen.

Eftersom vi är ett B&B har vi också självklart rum för uthyrning och en stor frukostbuffé som även den serveras i orangeriet. För att kika på våra rum, gå in under fliken "våra rum" .

Läs reglerna. Det är inte tillåtet att göra reklam här.
Svar på tråden Festlokal nyköping?