• icicle

    någon som haft en spådam på möhippa?

    tycker det vore lite kul med en spådam på en möhippa jag planerar, som då får spå bruden. isf vill jag då ha tips på bra spådamer som är verksamma i uppsala, och som går med på att spå på en sånhär tillställning. finns såna?

  • Svar på tråden någon som haft en spådam på möhippa?
  • Amandizzen

    Åh! Vad kul! Hoppas jag får bli spådd på min möhippa...

  • TheD

    Och om spådamen säger:"Bröllopsdagen kommer inte bli som ni har planerat. Personen du ska gifta dig med kommer inte vara din make efter två månader..." ??? ;) Jag tror inte på spådamer utan det är en person som hittar på lite och säger aldrig riktiga detaljer. Ska denna spåtant bara säga vackra ord om personen? Bara nyfiken hur upplägget ska vara.

  • Chicita

    Jag tror att du kan få svårt att hitta någon som är lite mer seriös så att säga.
    Dels för det som TheD pekar ut, vilken spådam skulle känna sig helt bekväm med att behöva redigera det hon ser (i korten eller i handen beroende på hur hon spår) bara för att inte göra någon ledsen inför sin bröllopsdag.
    Men också dels för att det ska ses som "en rolig grej" när det är en möhippa, något man kan skratta lite åt. Och många sierskor kämpar för att bli tagna på allvar.

    Jag skulle inte ha ställt upp på en möhippa i alla fall... 

Svar på tråden någon som haft en spådam på möhippa?