• Anonym (Splittrad)

    Ful bredvid min tärna?

    Jag känner mig som en fruktansvärd människa när jag känner så här och jag vågar nästan inte berätta för någon. Men det är så att jag ska gifta mig i september och känner att det vore underbart att ha en tärna som stöd framme vid altaret (jag kommer ju säkerligen vara supernervös framför alla folk i kyrkan!!). Mitt självklara val är min bästa vän sedan många år tillbaka, hon vore mer än ett stöd - det är jag säker på.

    MEN.. här är problemet.. min bästa vän är väldigt kraftig. Hon är söt och kurvig och lite kort. Jag själv är lång och smal, och har många gånger känt mig ful bredvid henne. Det känns som om jag ser mager och onaturligt lång ut bredvid henne. Såå... jag känner att jag kanske skulle stå och se ful  ut framme vid altaret, när jag egentligen ska känna mig fin i min långa brudklänning.

    Väljer jag någon annan till brudtärna så skulel det kännas som om jag sviker min vän.

    Hur tror ni att jag kan lösa detta? :/

  • Svar på tråden Ful bredvid min tärna?
  • Grodprinsens brud

    Tärnan brukar ju inte stå alldelels intill hela tiden, på de bröllop jag varit på så följer tärnan med fram till altaret, rättar till brudens klänning och kliver rejält åt sidan så ni står ju inte precis bredvid varandra... 

    Och vem vet, hon kanske känner sig kort och tjock bredvid dig?

     


  • PiaB

    För det första skulle du inte se ful ut! En brud är det vackraste som finns, finns ingen som kan konkurera med henne


     


    Era gäster vet väl hur ni ser ut? Och jag tror fokus kommer vara på er, brudparet. Jag har aldrig varit på ett bröllop där jag suttit och tänkt på hur ful bruden är och hur mycket snyggare tärnan är. Tvärtom kan jag inte sluta titta på brudparet och deras kärlek.


     


    Mina döttrar ska vara mina tärnor och de är (tycker jag såklart) de två vackraste unga kvinnorna som finns. Men ingenting i världen skulle få mig att inte välja dem, tvärtom kommer jag vara stolt som en tupp över hur de ser ut, och det borde du vara för din kompis också och inte tänka på hur du ser ut. Du kommer att vara vackrast


  • Chicita

    Det är du som är bruden... Du kommer alltid att vara den vackraste den dagen oavsett vilken kroppsform och längd som andra har.
    Och din kompis kanske känner precis samma sak när det gäller dig, att du är så mycket snyggare än henne. Du som är lång och smal...

    När min kompis gifte sig så valde hon mellan mig och en annan kompis som tärna.
    Motiveringen till varför hon valde mig var att "bredvid mig skulle hon ju inte se så fet ut eftersom jag var tjockare än henne"...
    Jomenvisst Tungan ute 
    Jag sydde båda våra klänningar och jag använde exakt samma mönster (alltså samma mått) till båda så jag kan ju inte ha varit så mycket tjockare liksom Flört 

    Men du behöver inte vara rädd för att någon annan är snyggare än dig den dagen.
    Det går inte...
    Du kan gifta dig i en sopsäck och ändå vara vackrast i världen.
    För det som gör dig extra vacker är ditt leende som kommer ända inifrån hjärtat pga lyckan man känner denna dag. Och den lyckan känner bara du och din make...

  • Pillan

    Jag är väldigt lång och min tärna är kort. Okej nu är inte jag sådär supersmal så tycker jag har rätt bra proportioner. Men hur som helst så ser jag ännu längre ut bredvid min tärna. Men måste säga att det är inget jag tänkt på (på det viset) förrän jag läste denna tråd. Skulle aldrig välja en annan tärna på grund av det. Och jag tror inte heller att någon kommer att tänka på det över huvudtaget. Tror inte alls du har någon anledning att bekymra dig. På din dag kommer du stråla oavsett, var så säker!

  • karamell

    Jag förstår hur du tänker, men du behöver inte oroa dig för det!

    Som de andra har sagt så kommer all fokus vara på dig ändå, det är du som är bruden! Du kommer lysa och stråla oavsett vem du står bredvid. Hon behöver dessutom inte stå väldigt nära intill dig, dessutom kanske hon kan ha höga klackar ;)
    Jag är kort och kurvig och en av mina tärnor är väldigt lång och smal, bredvid henne i vanliga fall  känner jag mig lite kort och lite tjock (trotts att jag inte är tjock) men det gör inget, och speciellt inte på den stora dagen. 
     

  • Annamolly

    Det finns val vackra manniskor av alla olika former! Det ar saklart jattevackert att vara kurvig, men det ar precis lika vackert att vara lang och smal! Tycker du sjalv att Kate Moss och Keira Knightley ar 'fulare' an Monica Bellucci och Christina Hendricks, till exempel? (Det kanske du tycker men du kommer sakert pa nagra andra exempel i sa fall).


    2013.06.22 Samos, Grekland
  • jimmyojennifer

    Mina två bästa vänner kommer vara mina tärnor. Båda två är super snygga tjejer, med gudomliga kroppar och du vet sådär naturligt vackra. Jag har alltid varit avis på dom för att dom är så jäkla snygga.


    Jag är inte ett dugg orolig att dom kommer vara snyggare än mig den här dagen. Jag är bruden för gudsskull! Plus att jag är glad att jag kommer ha vackra fina bilder med mina bästa vänner brevid mig på en sådan viktig dag och att jag kommer ha deras stöd genom de.


    och om någon nu skulle tycka att dom är snyggare än mig så kommer dom för det första aldrig säga det till mig =) och för det andra så får jag bli fru till mitt livsskärlek och han tycker verkligen att jag är det vackraste och snyggaste som vandrat på denna jord.

  • PMB

    Jag tycker min tärna är snygg med sin mörkare hy som gör att hon aldrig ser blek eller tomatröd ut. Men under bröllopsdagen är det jag som är vackrast för mig och för min blivande. Jag tror inte gästerna kommer tänka på tärnan under dagen. Fokuset kommer ligga på brudparet och hur de lyser av glädje eller är fulla av känslor, osv. Jag tror inte du kommer känna dig ful i jämförelse med din tärna när dagen väl kommer. För då har du bara din älskade i blickfånget och i hans ögon kommer du se hur vacker du är.

  • Anonym (Splittrad)

    Tack för alla svar! De hjälper.

    Nu känns det självklart att min bästa vän ska vara min tärna!

    Tack så mycket igen

Svar på tråden Ful bredvid min tärna?