• Angelica och Engin

PANIK!! har jag valt fel klänning ?!!

Har ALLTID velat ha denna klänning men den fanns inte så man kunde prova..(1.)

1.

valde denna klänning (2) för att den satt perfekt...nu nojar jag ur och undrar om jag har valt fel =(
    usch va jobbigt det känns...
    2.

• Svar på tråden PANIK!! har jag valt fel klänning ?!!
  • Mustikka
    MarieTherese05 skrev 2013-01-23 18:54:36 följande:

Angelica och Engin

Jag förstår hur du känner dig & tack för att du tog upp denna tråden... 
    Jag känner samma sak som dig...
    Har jag valt fel tvivlar på min klänning???  
    För jag hittade en annan som jag älskar & nu vet jag ej vad jag ska göra...

HLÄLP HLÄLP  
    När gifter du dig? får du lämna tillbaka din klänning? eller har du tid att sälja den?
    Jag är den personen som fick välja klänning nummer två, fastnade för min som skulle vara alldeles för dyr. Tänker på den fortfarande och undrar också om jag gjort rätt?! Men sistoslut så behåller jag min klänning jag köpt, sparar pengar och vet att man kommer vara vackrast i världen den dagen man gifter sig endå <3
  • SandraElisabet

Jag tycker att man (i den mån man kan ekonomiskt) ska vlja den klänning/ring/festlokal etc som man VERKLIGEN vill ha, annars kommer man kanske som någon skrev ångra sig sedan och tänka tillbaka... :(

Med allra största sannolikhet så är det samma mått på de båda klänningarna, visste personlaen om ifal nr 1 klänningen var annorlunda i måtten? För om den inte skiljer sig från måttabellen kommer den förmodligen passa som ett smäck, precis som klänning nr 2!

Fråga i butiken.

Hade jag varit du och haft ekonomisk möjlighet hade jag köpt båda men försökt göra ett avtal med butiken om att få lämna tillbaka den du inte vill ha. Antingen till fullpris eller mot att du får kanske 80% av priset tillbaka eller något?

Lite pengar i sjön, men det kanske det är värt??

• SandraElisabet

Förresten, båda klänningarna är jättevackra! :)

• MarieTherese05
    Mustikka 

Tack för att duu bryr dig  

Jag gifter mig i Juli.
    Nej får ej lämna tillbaka den...
    Kanske kan sälja den... funderar på att ha kvar den som alternativ... eller om jag ska ha 2klänningar under kvällen?
    Så svårt beslut!  

Mina klänningar är ej dyra igentligen.. så har kan ju ej klaga på det... men jag vill ju ändå vara sparsam!

"Tänker på den fortfarande och undrar också om jag gjort rätt?! Men sistoslut så behåller jag min klänning jag köpt, sparar pengar och vet att man kommer vara vackrast i världen den dagen man gifter sig endå <3"

Det är det jag funderar på med... gör jag rätt eller ej... kommer jag passa i den andra eftersom jag ej har provat den älskar hur den ser ut... många frågor? 

Den jag har nu ser ut så här & den jag har älskar är denna!!!

Denna bilden är från levratören, ej jag på bilden!

Denna andra finns på denna hemsidan... vågar ej kopiera bilden!
    www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-V-neck-Court-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dresses-With-Lace-Beadwork-002014709-g14709

Så finns det några tips här ute? 
    Vad tycker du? 

• SofiaMagdalena

Skriv plus och minus listor! där allt från modell, tyg, pris, få tag i klänningen osv finns med. 

Förstår att det är jobbigt och otroligt frustrerande att tvivla på sitt val!

• Mustikka
    MarieTherese05 skrev 2013-01-23 19:13:31 följande:
    Mustikka 

Tack för att duu bryr dig  

Jag gifter mig i Juli.
    Nej får ej lämna tillbaka den...
    Kanske kan sälja den... funderar på att ha kvar den som alternativ... eller om jag ska ha 2klänningar under kvällen?
    Så svårt beslut!  

Mina klänningar är ej dyra igentligen.. så har kan ju ej klaga på det... men jag vill ju ändå vara sparsam!

"Tänker på den fortfarande och undrar också om jag gjort rätt?! Men sistoslut så behåller jag min klänning jag köpt, sparar pengar och vet att man kommer vara vackrast i världen den dagen man gifter sig endå <3"

Det är det jag funderar på med... gör jag rätt eller ej... kommer jag passa i den andra eftersom jag ej har provat den älskar hur den ser ut... många frågor? 

Den jag har nu ser ut så här & den jag har älskar är denna!!!

Denna bilden är från levratören, ej jag på bilden!

Denna andra finns på denna hemsidan... vågar ej kopiera bilden!
    www.jenjenhouse.com/A-line-Princess-V-neck-Co...

Så finns det några tips här ute? 
    Vad tycker du? 

Kan ju börja med att båda klänningarna är väldigt vackra på sitt sätt. Om inte klänningarna inte är dyra så skulle jag köpa den andra också och sen bestämt mig. Det bästa är ju att man sen säljer klänningarna och får en del tillbaka. Min klänning kostade 6000:- men min drömklänning kostade 19.000 :- så det var stor skillnad, men båda har sin skönhet. Likaså med båda dina klänningar.
    Ska du beställa den från jenJen? Vågar du beställa därifrån, eller har du beställt innan? det är alltid en risk man kör med när man beställer från kina sidorna.
    Vad roligt jag gifter mig den 27/7 :D Du har tilloch med tid att få klänningen och sälja den om det är så att du bestämmer dig för den ena eller den andra =)

• MrsM

Hej,
    Vet precis hur du känner. Jag hittade en klänning vid min första provning (är i London så hade flera butiker jag ville gå till) men eftersom jag hade en annan klänning i mitt huvud (min sk drömklänning) så kunde jag inte bestämma mig. Efter en massa letande så hittade jag en butik i Köpenhamn som hade drömklänningen, så när jag var hemma hos föräldrarna i Skåne över julen fick jag chansen att prova den och den var inte alls vad jag ville ha. Ringde samma dag till den första butiken i London och beställde den andra och räknar dagarna tills den kommer in till butiken (tar 6 mån att göra så beställde i sista stund för mitt augusti bröllop)

Klänningarna är väldigt lika i skurning, så satt den första perfekt så kommer säkert den andra göra det också. Tyvärr är det ju ingenting någon kan hjälpa dig med. För mig hade det nog varit viktigt att prova eller iaf se drömklänningen...om inte annat så för att sluta tänka "Men tänk om...."  

• jimmyojennifer

Det är svårt det där. Båda klänningarna är för övrigt otroligt vackra! Men du måste nog känna efter det där från magen.

Du skrev att den klänningen du har köpt sitter perfekt det är ju egentligen a och o att klänningen sitter bra på kroppen. Det kan bli lite riskabelt om du ångrar dig och den andra inte skulle passa eller att den till och med är obekväm kanske?

Nu målar jag upp dåliga senarion inte min mening. Men det jag försöker säga är väg för och nackdelar. Klänningen är super duper dunder viktig jag vet! Men de är ändå något du "bara" ska ha på dig några timmar.

Jag trodde jag skulle ha sååå svårt att hitta klänning men första klänningen jag provade, begnagnad hemma hos ett annat par så speglade jag mig och tänkte oj vad vacker jag är, häftigt jag ska gifta mig och efter det bestämde jag mig för att klänningen var vacker och bekväm och mer fokus fick den inte =) Mitt fokus och min oro får ligga bara logistiken och annat inför den stora dagen.

Försök fundera ut vad klänningen symboliserar för just dig. Vad du vill att den ska säga främst för dig, för din blivande och för andra.

• Stitch

Jag tycker att första klänningen är lite mer modern, ungdomlig och fräsch medan den andra är mer elegant, exklusiv och vuxen. Hur vill du framstå när du gifter dig?

• Tin

Klänning nr 2 är ursnygg! Tycker inte att du ska ångra dig!

• malnil

Hej Angelica & Engin:

Förstår det är svårt, har själv brottats med inre stridigheter vad gäller klänning. Jag hade en bild av en klänning i huvudet som jag trodde jag ville/skulle ha. En enkel chiffongklänning, utan släp mm, väldigt enkel. När jag väl kom in i butiken så tyckte hon som ägde butiken att jag skulle prova några andra modeller, då man alltid ska prova sådant man inte tänkt sig. Så hon drog på mig den ena skapelsen efter den andra, och ja.. först när jag fick på mig den klänningen jag faktiskt köpte, det var första gången jag kände WOW!! Den var inte alls så jag tänkt mig, men den fick mig att känna mig snygg och för första gången kände jag verkligen "Shit, jag ska verkligen gifta mig".. Fick sedan prova den enkla chiffong-klänningen och det kändes som att ha på sig ett nattlinne.

Så jag köpte WOW-klänningen (med släp och brodyrer). NÄr jag kom hem brottades jag med tankarna, att jag ju inte skulle ha en sådan klänning, jag skulle ju ha en enkel klänning.. gick så långt att jag ringde och frågade om jag kunde byta (vilket jag kunde), men då släppte allt och jag kände att "Nej, jag går på känslan/upplevelsen jag fick när jag provade klänningen". Så nu blir det en sådan jag inte skulle ha :).

Så, om du kände dig fin och klänningen satt bra i den du köpte, så har du säkert köpt rätt! Den var jättefin, minst lika fin som nr 1, om inte finare! Och jag vet, kan själv få panik när jag tänker på att det kanske finns någon ännu bättre där ute.. men, någon gång måste man bestämma sig! :) Och jag tyckte den var fantastisk fin! :)

Lycka till!

• karamell

Båda klänningarna är väldigt fina på sina sätt.

Jag förstår ändå att du tvekar, ettan är väldigt fin på många sätt, men du kommer också vara väldigt vacker i 2an.

Om det inte är något ekonomiskt bekymmer skulle jag nog köpa ettan också, och försöka sälja 2an.

Jag är också velig med klänningen, hittade en först i butik som var nästan perfekt men väldigt dyr, sen beställde jag en kinaklänning som jag är ganska nöjd med, men känner mig inte lika fin i för att den inte ger mig fin figur vid midjan, nu har jag lämnat den hos en skräddare som förhoppningsvis kan sy in den lite så jag känner mig finare i den. Jag förstår att det är jobbigt för dig, hoppas att det löser sig, du kommer att glänsa och vara vacker oavsett hur du väljer att göra :)

• Harrysally

Jag förstår känslan! Jag impulsköpte en klänning dom jag fick ångest av sen. Eller rättare sagt så lade jag handpenning på den, halva kostnaden, närmare 6000 kronor. Men dom sagt tillfredsställelsen var kort och ångesten kom mer och mer. Jag låg vaken flera nätter och tittade på klänningar. Till slut kom jag fram till att det var värt att förlora handpenningen och beställa en ny. Det fanns en annan klänning av samma märke som jag kände var rätt. Jag åkte tillbaka till butiken och förklarade läget. De hade inte drömklänningen att prova så jag testade andra märken men med samma siluett och beslutade mig för att chansa. Och som tur är fick jag använda gandpenningen till den nya klänningen!! Nu kommer alltså klänningen på håret hinna levereras, och jag har inte ens sett den på riktigt! Men det känns bra ändå :) Hoppas det löser sog för dig TS, förstår hur du känner dig! Om jag vore du skulle jag chansa. Beställ den andra. Är det samma märke så borde även den sitta bra. Har du fått hem klänning numner 2? Om inte, måste du köpa hela? Kanske kan du bara förlora handpenningen?

• kitkät

Hur har det gått för dig "Angelica och Engin"?

Jag förstår precis känslan! Själv så köpte jag min klänning förra helgen, efter många om och men. Jag stod säkert i en timma i butiken och tvekade på om jag skulle köpa den, men gjorde det ändå. Detta ångrar jag nu. Det finns en annan klänning i mitt huvud som jag inte kan släppa riktigt och jag ångrar att jag inte köpte den på en gång, utan att jag istället gick till nästa butik och köpte min nu oönskade klänning. Så frågan är, hur gör man då? 

Jag kontaktade butiken och fick till svar att jag absolut inte får lämna tillbaka klänningen. Dom kan tänka sig att låta mig lämna tillbaka den OM jag beställer/köper en ny klänning hos dom. Men problemet är att dom inte har den klänningen som jag ligger vaken om nätterna och tänker på och dom kan inte heller beställa in den åt mig. Så nu har jag lagt ut min klänning till salu, både på Blocket, BT och Bröllopsguiden och hoppas att någon nappar snart! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, ska jag köpa den andra klänningen ändå och hoppas på att den jag nu köpt blir såld någongång? Men tänk om den inte blir såld? 

Detta är klänningen som jag köpt:

Och detta är klänningen som jag inte kan sluta tänka på: 

• Angelica och Engin

Jo helt ärligt så släppte jag det lite men när det kommer på tal får jag lite ångest. Spräckte vår budget för länge sedan och känner inte att jag kan lägga mer pengar på en klänning. Men letar dock efter en till klänning då jag skall ha en lite enklare balklänning på kvällen. =)

Lycka till med er klännings jakt tjejer

• Chicita
    Angelica och Engin skrev 2013-03-13 14:49:46 följande:
    Jag har inte läst hela tråden och jag vet inte om det kommit upp redan.
    Men båda klänningarna du visar är jättefina.
    Det jag tycker är störst skillnad är bandet i midjan och det är ju lätt löst.
    Prova klänning nr 2 med ett bälte/ band som liknar det på ettan och se hur det känns.
    Det kan vara en enkel lösning på ett vackert problem Solig 
  • Koyal

Den klänning du har beställt var ju jättefin. Jag har brottats med tanken på att jag beställt fel klänning då jag aldrig har provat den och beställde den ändå (tvärtom mot det du gjorde). Kanske är den fel, ful osv och vad ska jag göra om jag inte vill ha den sen??? Finns ingen tid till att beställa en ny då. Men sen så tänkte jag att om jag beställde den så måste det ju ha varit något jag gillade med den. Jag tror din osäkerhet ligger i att du inte fått prova den andra klänningen men på ett sätt är du lyckligt lottad då du valde en klänning som du Vet hur den ser ut.. Personligen tyckte jag att den du beställt var mkt finare än den andra.

• kitkät
    Angelica och Engin skrev 2013-03-13 14:49:46 följande:

Jo helt ärligt så släppte jag det lite men när det kommer på tal får jag lite ångest. Spräckte vår budget för länge sedan och känner inte att jag kan lägga mer pengar på en klänning. Men letar dock efter en till klänning då jag skall ha en lite enklare balklänning på kvällen. =)

Lycka till med er klännings jakt tjejer

Vad skönt att du kunnat släppa det! Om jag ska vara ärlig, så tycker jag att den klänning som du har beställt är finare än den andra, men om du ändå vill markera midjan så kan du ju alltid köpa något fint band/bälte att ha runt! Det finns jättefina att köpa i vilken brudbutik som helst eller på nätet, om du t ex googlar på "wedding belt"! 

Jag önskar att jag också kunde säga att jag har släppt kärleken till den andra klänningen för det hade varit så mycket enklare, men det har jag inte... Så efter många om och men har jag bestämt mig för att beställa den andra klänningen och försöka sälja min! 
Svar på tråden PANIK!! har jag valt fel klänning ?!!