Ebay
Hur funkar det med tullavgifter mm mnär man handlar på Ebay?
Har hittat en vara som kommer kosta 15,98 US Dollar. (Organza-band för att knyta runt stolen. 25st). Ska vara fraktfritt enligt deras sida, kan detta stämma. Se länk nedan.
Hur funkar det med tullavgifter mm mnär man handlar på Ebay?
Har hittat en vara som kommer kosta 15,98 US Dollar. (Organza-band för att knyta runt stolen. 25st). Ska vara fraktfritt enligt deras sida, kan detta stämma. Se länk nedan.
Frakten är gratis så det stämmer.
Om du får betala tull eller inte är helt en slump som avgör. När du beställer för små summor är det väldigt sällan det fastnar. Jag har fått betala tull två gånger men båda beställningarna har varit från USA och båda har varit över 1000kr köp.
Vi handlar nästan allt via Ebay för det är helt enkelt billigare.
Jag är en stor Ebay köpare. Handlat nästan ALLT till bröllopet där. Jag har aldrig behövt betala tull förutom en gång men då köpte jag en vara för 4000:-
Jag har köpt mängder med organzaband och dekorationer, till plånböcker, väskor, skor och aldrig behövt betala
www.hobevi.blogg.se
Hur stor är tullavgiften?
Blir väl så att jag köper de banden där. Väldig skillnad i pris om man jämför med priser här hemma, dessutom fraktfritt.
Tackar för de givande svaren!
Måste bara få fråga,,ni som köper från ebay och etsy,,hur hittar ni alla fina saker?? Jag kommer liksom inte fram till "godsakerna" genom mina sökningar. Vad ska man skriva liksom??
Tänkte mer på att folk hittar så fina festskor, inbjudningar, smycken mm... Själv söker jag en grå eller brun pälsstola?!
men så snällt av dig!!
jag har provat med bolero men då blir det just boleron, och jag vill ju mer ha sjalmodellen...hmm..svårt det där. kollar auktioner och dyl, men helst skulle jag ju vilja ha en fake,,,ännu svårare!
ihållighet är inte min starka sida, haha...
men så snällt av dig!!
jag har provat med bolero men då blir det just boleron, och jag vill ju mer ha sjalmodellen...hmm..svårt det där. kollar auktioner och dyl, men helst skulle jag ju vilja ha en fake,,,ännu svårare!
ihållighet är inte min starka sida, haha...
Har heller inte tålamod. Gör som jag och tryck på alla knappar samtidigt :)
Jag lyckades hitta Organzaband till bra pris. Blir till att beställa ikväll. Tur min blivande fru håller i plånboken annars hade jag nog beställt mer än vad vi behöver.