• Svar på tråden Ebay
  • FrökenMäkelä

Frakten är gratis så det stämmer.

Om du får betala tull eller inte är helt en slump som avgör. När du beställer för små summor är det väldigt sällan det fastnar. Jag har fått betala tull två gånger men båda beställningarna har varit från USA och båda har varit över 1000kr köp.

Vi handlar nästan allt via Ebay för det är helt enkelt billigare.

• Hobevi

Jag är en stor Ebay köpare. Handlat nästan ALLT till bröllopet där. Jag har aldrig behövt betala tull förutom en gång men då köpte jag en vara för 4000:-
    Jag har köpt mängder med organzaband och dekorationer, till plånböcker, väskor, skor och aldrig behövt betala Glad

www.hobevi.blogg.se 

• jimsan78

Blir väl så att jag köper de banden där. Väldig skillnad i pris om man jämför med priser här hemma, dessutom fraktfritt.

Tackar för de givande svaren!

• MH2014

Måste bara få fråga,,ni som köper från ebay och etsy,,hur hittar ni alla fina saker?? Jag kommer liksom inte fram till "godsakerna" genom mina sökningar. Vad ska man skriva liksom??

• FrökenMäkelä
    MH2014 skrev 2013-01-23 13:38:03 följande:
    Måste bara få fråga,,ni som köper från ebay och etsy,,hur hittar ni alla fina saker?? Jag kommer liksom inte fram till "godsakerna" genom mina sökningar. Vad ska man skriva liksom??
    Vad är det för godsaker du söker då så blir lite lättare att hjälpa.
  • MH2014

Tänkte mer på att folk hittar så fina festskor, inbjudningar, smycken mm... Själv söker jag en grå eller brun pälsstola?!

• FrökenMäkelä
    MH2014 skrev 2013-01-23 14:04:31 följande:
    Tänkte mer på att folk hittar så fina festskor, inbjudningar, smycken mm... Själv söker jag en grå eller brun pälsstola?!
    var tvungen att googla vad pälsstola var för något Förvånad

jag prova söka lite själv och sätter du bara bolero så får du massa olika alternativ, beror ju lite hur säljaren har namngett i rubriken på vad du får upp.

wedding framför tex shoes så burkar man får mer bröllopsanpassade sökningar. Men annars är det ihållighet och tålamod för att hitta juvelerna där inne.
  • MH2014

men så snällt av dig!!

jag har provat med bolero men då blir det just boleron, och jag vill ju mer ha sjalmodellen...hmm..svårt det där. kollar auktioner och dyl, men helst skulle jag ju vilja ha en fake,,,ännu svårare!

ihållighet är inte min starka sida, haha...

• FrökenMäkelä
    MH2014 skrev 2013-01-23 14:32:37 följande:

men så snällt av dig!!

jag har provat med bolero men då blir det just boleron, och jag vill ju mer ha sjalmodellen...hmm..svårt det där. kollar auktioner och dyl, men helst skulle jag ju vilja ha en fake,,,ännu svårare!

ihållighet är inte min starka sida, haha...

testa med fake fur och sen i vänster valfält så kan du specificiera det i style väljer du se alla så kan du klicka i den "modeller" du söker. men sen är det som jag sa beroende på hur säljaren lagt i vilken kategori osv..
  • jimsan78

Har heller inte tålamod. Gör som jag och tryck på alla knappar samtidigt :)

Jag lyckades hitta Organzaband till bra pris. Blir till att beställa ikväll. Tur min blivande fru håller i plånboken annars hade jag nog beställt mer än vad vi behöver.

• Stitch
    Pixilina skrev 2013-01-23 11:25:09 följande:
    Hur  stor är tullavgiften? 
    När du tullar din vara får du betala en tullavgift på 100 eller 200 kronor (kommer inte ihåg) samt 25% av varornas värde i moms.
  • Pixilina
    Stitch skrev 2013-01-23 15:55:01 följande:
    När du tullar din vara får du betala en tullavgift på 100 eller 200 kronor (kommer inte ihåg) samt 25% av varornas värde i moms.
    Okej. Får man hem en räkning innan man får paketet eller hur funkar det?
  • FrökenMäkelä
    Pixilina skrev 2013-01-23 15:56:29 följande:
    Okej. Får man hem en räkning innan man får paketet eller hur funkar det?
    Nä, man får lösa ut paketet få ett postkontor eller butik som har postservice.
    Har jag i alla fått göra med de två jag fått tulla för.
  • FrökenMäkelä
    Stitch skrev 2013-01-23 15:55:01 följande:
    Först räknas på Tullprocent 3,5% på varans värde OCH fraktkostnad.
    Därefter läggs på 25% vilket är den vanligaste, beror på vad man handlat.
    Sen får man en speditionsavgift på 100kr.

Finns mer att läsa här.
    http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandelfranettlandutanforeu/internethandelfranettlandutanforeu.4.4ab1598c11632f3ba9280005754.html
  • FrökenMäkelä
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-23 16:08:44 följande:
    Först räknas på Tullprocent 3,5% på varans värde OCH fraktkostnad.
    Därefter läggs på 25% vilket är den vanligaste, beror på vad man handlat.
    Sen får man en speditionsavgift på 100kr.

Finns mer att läsa här.
    www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel...
    Inte varans värde utan vad du betalat för varan..

var lite snabb och skriva
Svar på tråden Ebay