• Flodam­amma80
    Äldre 21 Jan 15:49
    5597 visningar
    18 svar
    18
    5597

    bundit egen blomsterbukett?

    Hejsan Ska binda min blomsterbukett till bröllopet och söker inspiration :) Någon som vill dela med er av egen bundna eller köpa buketter är det tacksamt :)

  • Svar på tråden bundit egen blomsterbukett?
  • Sofia8­2
    Äldre 23 Jan 22:22
    #1

    Det finns en tråd som heter "visa mig din brudbukett" eller något liknande. Där är det flera som gjort fina buketter sjlva.

  • MIN
    Äldre 24 Jan 14:17
    #2
    http://www.wedshop.se/skola.asp här har du en länk med lite tips på hur du binder olika buketter samt så kan du skicka efter all matrial du behöver Glad
  • Flodam­amma80
    Äldre 24 Jan 15:09
    #3

    Tack :)

  • Grunde­ll
    Äldre 24 Jan 15:41
    #4

    Jag kommer att göra min bukett själv

  • Flodam­amma80
    Äldre 24 Jan 21:20
    #5

    Vilka blommor tänker du använda? Själv så ska jag ha vita rosor ;)

  • ellen1­32
    Äldre 24 Jan 21:26
    #6

    Jag band min bukett själv. Ca 30 st tulpaner och lite brudslöja.

  • ellen1­32
    Äldre 24 Jan 21:29
    #7

    Lyckas tyvärr inte få bilden uppladdad här. :(

  • Grunde­ll
    Äldre 24 Jan 22:03
    #8

    Jag kommer använda rosor, gräddvita och lila samt murgröna

  • Flodam­amma80
    Äldre 25 Jan 10:05
    #9

    Ellen132 va synd! Vart du nöjd ;)

  • Flodam­amma80
    Äldre 25 Jan 10:07
    #10

    Grundell låter kanon snyggt! Själv tänkte jag då ha 20 vita rosor, pärlor att sätta i rosorna och gräddvit band att binda med! Är 90% säker men är fortfarande något osäker och vill titta över andra möjligheter

  • Grunde­ll
    Äldre 25 Jan 10:26
    #11

    Det låter också fint

  • MIN
    Äldre 25 Jan 14:13
    #12

    kommer också binda buketterna själv!
    jag kommer ha nejlikor och rosor. 

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 25 Jan 14:40
    #13

    Jag funderar också på att binda min egen bukett, undrar bara om jag klarar det... Men jag kollade på wedshop där jag landade på 150 kr inkl frakt för lite bastsnöre, tygband och pärlnålar. Gula rosor som jag vill ha ligger ju på ca 30-35 kr/st och väljer jag 20 st så är det 700 kr + detaljerna så blir det 850 kr för en enkel handbunden bukett om jag gör den själv... Vad skulle en sådan kosta att köpa färdig? Jag kanske är dumsnål som ens tänker på att göra själv.. 


  • Flodam­amma80
    Äldre 25 Jan 17:26
    #14

    När ska ni gifta er :) Själv står jag brud nu 23 feb så de är nära ;)

  • Äldre 25 Jan 17:36
    #15
    Grodprinsens brud skrev 2013-01-25 14:40:58 följande:
    Jag funderar också på att binda min egen bukett, undrar bara om jag klarar det... Men jag kollade på wedshop där jag landade på 150 kr inkl frakt för lite bastsnöre, tygband och pärlnålar. Gula rosor som jag vill ha ligger ju på ca 30-35 kr/st och väljer jag 20 st så är det 700 kr + detaljerna så blir det 850 kr för en enkel handbunden bukett om jag gör den själv... Vad skulle en sådan kosta att köpa färdig? Jag kanske är dumsnål som ens tänker på att göra själv.. 
    Jag tror inte att du tjänar så mycket på att binda själv. Och tiden det tar kan du lägga på andra saker.
    Kolla med en florist, du kan ju helt enkelt säga att du är ute efter en bukett med 20 gula rosor, lindade skaft och pärlor (vart du nu vill ha dom) alltså beskriv helt enkelt buketten.

    En relativt enkel rosbukett kan man ju få för 5-700:- 
  • mirret­h
    Äldre 25 Jan 17:52
    #16

    Jag fundera också på att binda själv... Tänker näckrosor på nåt sätt och kanske plommonlila kallor. Får se var det slutar

  • Emmali­nnea
    Äldre 25 Jan 18:45
    #17

    Jag har köpt lilla bröllopspaketet på wedshop för 100 kr där fanns allt för att binda sin egen bukett :)

     Paketet innehåller: 

    10 meter bast (grön eller naturfärgad, beroende på lagret) för att binda brudbukett och ett par tärn-/näbbuketter. 

    1 st corsagenål (grön eller klar, beroende på lagret) för att fästa brudgummens knapphålsblomma. 

    Grön floratejp: floristtejp som används bland annat för att fästa knapphålsblomman på corsagenålen eller vid trådning av sköra stjälkar. Tejpen fäster endast på sig själv, och den aktiveras genom att man drar lite i den. 

    2 meter vitt, vattenavstötande tygband för att linda handtag över bukettens bindningställe. 

    20 st vita pärlnålar (6 mm) och 20 st diamantnålar (5 mm) för dekoration av buketten och för att fästa tygband. 

    5 påsar blomsternäring. 

    1 brytbladskniv (engångs). 

    sen plockar jag blommor i trädgården, billigare än såblir detknappt!

  • Äldre 26 Jan 10:36
    #18
    Flodamamma80 skrev 2013-01-25 10:07:55 följande:
    Grundell låter kanon snyggt! Själv tänkte jag då ha 20 vita rosor, pärlor att sätta i rosorna och gräddvit band att binda med! Är 90% säker men är fortfarande något osäker och vill titta över andra möjligheter
    Det hade min syster. Superenkelt att göra själv:) Vi använde knappnålar med en vit "pärla" ovanpå. Tryckte ner dem i mitten av varje ros sen band vi ihop dem tight så att de satt tätt. Blev supersnyggt:)
Svar på tråden bundit egen blomsterbukett?