• Augusti13

Tidschema på själva bröllopsdagen – hur gjorde ni?

Jag undrar om ni som redan gift er kan dela med er av bröllopsdagens schema? Åtminstone från morgon till fest! Skönt att få en känsla av hur lång tid allt tar, som t.ex. sminkning, hår, fotografering etc.

Till exempel:
    08.00 Frukost med tärnorna
    10.00 Frisören kom hem till mig
    12.00 Fotografering nära kyrkan
    13.00 Vigsel

Ja, ni förstår ;)

• Svar på tråden Tidschema på själva bröllopsdagen – hur gjorde ni?
  • hsmamma

Vi gifter oss i maj. Detta har vi tänkt Kl 8: hår Kl 10: smink Kl 11: börja ta på sig Kl 12: fotografering tills med våra 2 barn Kl 13: fotografera bara oss Kl 15: vigsel Äta ska vi väl hinna mellan fotograferingen oxå

• Fröken Finemang

vår plan än så länge:

kl: 7.30 frukostbuffe på hotell med tärnor
    8,00 -10,30 till frisören- fixa håret å sminket 
    1030- 11,00 lunch 
    11,00-1140 - på med klänning
    11,40- 12,00 transport till fotograferingsplats - vi vet ännu inte riktigt vart vi ska fotograferas
    12 -13 -  fotografering, bara jag och blivande maken
    13-14 - fotografering med brudföljet
    15,00-  vigsel
    16,15-16,30nånstans brudskål mingel snittar
    17,15 -  varmrätt-buffe
    18,30- efterrättsbuffe 

19,30- brudvals
    20:00  tårta, kaffe och avec
    21,00- eventuell fest start ?
    Godisbuffe och bar har dukats upp
    00,00- midnattsvickning
    vi åker till hotellet när de sista åker hem. 

jädrigt svajig tidsplan, de lär bli ändring men ändå :) 

• Fjärilen
    Augusti13 skrev 2013-01-21 14:51:07 följande:
    Tack, det hjälper absolut! Kändes det okej att ha fotograferingen efteråt? Vi funderar på att ha det, eftersom ljuset ska vara bättre att fota i efter kl 15 under sommarn :)
    Det fungerade fint. Vi hade en fotograf i 8 timmar, så på så sätt så spelade det ingen större roll att fotograferas efteråt. På bilderna strålar en annan lycka igenom efter vigseln tycker jag :)
  • solklart
    Fjärilen skrev 2013-01-23 08:47:54 följande:
    Det fungerade fint. Vi hade en fotograf i 8 timmar, så på så sätt så spelade det ingen större roll att fotograferas efteråt. På bilderna strålar en annan lycka igenom efter vigseln tycker jag :)
    Just det där har jag tänkt på, att jag nog vill fotas efteråt för då är man gift och eventuellt inte lika nervös som innan.

Tycker den här tråden är skitbra, har funderat just på hur man ska lägga upp schemat. Så tack :) 
  • Burre

Fröken finemang! Klockren tidsplan!! Vår vigsel startar 16.30 men kommer nog antagligen använda din lite som ett riktmärke! Tyckte den var jätte bra :) hoppas de är okej! Kram

• Augusti13
    Fjärilen skrev 2013-01-23 08:47:54 följande:
    Åh, det var ju ett fint argument :) Funderar på att fota kanske 1 timme innan vigseln, men även fota lite efter.

Tack alla för tidsplaner, gör det mycket enklare att göra ette eget sedan! Förstår att det är bättre att räkna in "löjligt" gott om tid till allt än att behöva stressa.
  • FruForsmark

Hej, tänker inte ange mitt schema jag hade för det är en processbeskrivning över hela dagen, t o m vilka tider toastmaster och toastmadam skulle hämta blommor för utsmyckningen och beräkning när det skulle vara dukat i lokalen. Vissa tycket säkert det låter hemskt men det var uppskattat av alla inblandade då det inte uppkom några frågor och osäkerhet. Så mitt tips är att dubbelkolla med alla leverantörer (därav fotografen) hur lång tid varje pass tar och sedan göra en redogörelse (för dig själv) hur hela dagen kommer att fortlöpa på ett ungefär.

Lycka till!

• PimPim83

Vårt schema för förmiddagen är inte klart ännu, men så här tänker vi oss kvällen. Vi ska ha vigsel och middag, ingen "fest" med dans. Vi vigs och äter middag på samma plats (en herrgård). Mellan middagen och bröllopstårtan har vi inte helt bestämt vad som ska hända.

ca 15:00 - Fotografering
    17:00 - Vigsel
    17:30 -  Välkomstdrink
    18:00-21:00 -  Middag
    ca 21:30 - Bröllopstårta

• Lilla My 76

Så här såg vår bröllopsdag ut:

08.00 Frukost på hotellrummet
    10.00 Frisören fixade min håruppsättning
    11.30 Lunch med toastmadame
    13.00 Kom tillbaks till hotellrummet för att bli sminkad
    14.00 Fotografen anländer och fotar oss medan vi gör oss iordning.
    14.45 Tar taxi till kyrkan ( ligger ett par hundra meter från hotellet ) och inväntar min brudbukett som kommer med bud. Även vår toastmadame och toastmaster anländer för att fixa det sista.
    15.00 Vi blir fotograferade innan vigseln.
    16.15 Vigsel
    16.45 Fotografering efter vigseln
    17.15 Brudskål och mingel med gästerna
    18.00 Brudpar och gästerna börjar sätta sig till bords för att inta middag.
    22.00 Brudvals
    22.10-02.00 Fest! 

• dellelgarin

Såhär kommer min dag se ut :
    Den blivande är hemma på gården med sina utvalda så hur deras "schema" ser ut har jag ingen aning om :)
    8.00 promenad med i ett förhoppningsvis underbart sommarVisby
    9.30 frulle i sviten med favoritflickor
    12.00 Frisören kommer
    14.00 Klä sig och sminkas
    15.30 Transport till vigseln 1,7 mil
    16.00 Vigsel
    16.45 Fotografering
    18.15 Brudskål och mingel med gäster
    19.00 Middag
    21.00 kaffe
    22.00 Brudvals
    22.05-02party!

Svar på tråden Tidschema på själva bröllopsdagen – hur gjorde ni?