• Äldre 17 Jan 18:41
    2324 visningar
    6 svar
    6
    2324

    Fotografering - Hur länge?

    Vi står i valet och kvalet om vi ska välja bröllopsfotografering i 2 timmar eller i 3 timmar
    Vi ska ta porträttfoton och foton av vigseln (ska ha en kort borgerlig ceremoni så den tar inte så lång tid).
    Fotografen som erbjuder 2 timmars fotografering tar jättefina foton men jag är rädd att det ska bli för stressigt med "bara" 2 timmar.

    Hur länge pågick er fotografering/ska er fotografering pågå och vad hinner ni med då?

    Ni som redan gift er: upplevde ni att ni hade tillräckligt med tid för bröllopsfotograferingen?


  • Svar på tråden Fotografering - Hur länge?
  • Äldre 17 Jan 20:08
    #1

    Vi har anlitat en fotograf/filmkamera-man som ska fotografera/filma hela bröllopet. Men vi har också anlitat två fotografer vars fotostil vi gillar som ska ta just porträttbilder på oss efter vigseln. Vi har bokat dom i en timme. Jag tror en timme räcker för porträttfotografering. Vi vill inte heller att gästerna ska vänta alldeles för länge på oss i festlokalen! 

    Jag skulle nog tro att två timmar räcker för er del faktiskt. Ni kanske kan boka 2,5 timmar för säkerhetsskull? 

  • Äldre 17 Jan 20:25
    #2

    Vi ska fota portätten innan vigseln har vi sagt. Så gästerna påverkas inte av att vi är borta och fotar.

    Det går tyvärr inte att boka 2,5 timmar, annars hade det varit perfekt!
    Den fotografen har 2 timmar och 8 timmar som färdigt paket och sedan måste man köpa till hela timmar om man vill ha mer fototid. Varje extra hel timme kostar 3000 kr och då kan vi lika gärna ta den andra fotografen som i så fall blir billigare...

    Egentligen tror jag som du att 2 timmar räcker, men jag blir lite osäker. Får fundera vidare på detta...


  • Pyttis
    Äldre 17 Jan 21:21
    #3

    vi ska med ta innan vigseln, och har 1,5 timme på oss där,  och det känns precis lagom för vår del iaf :) sen blir det ju hela vigseln med, ca en timme,och förberedelserna, och första miglet och dukning o lite så.
    tror inte man ska boka upp på alldels fullt med fotograferingen, man måste ju hinna med att njuta av dagen med ;)

  • Äldre 22 Jan 08:00
    #5

    Nu är det bokat! Vi tog paketet som är 3 timmar. Glad


  • Way201­3
    Äldre 22 Jan 19:42
    #7

    Jag själv bokat fotograf idag och vi tog en timme och vi ska också ha borgligt! Tror det räcker gott!

  • Stinis­sen
    Äldre 25 Feb 19:29
    #8

    Jag resonerade som så, då mitt bröllops kommer att vara ganska stort och påkostad, att jag vill ha någon som följer med och dokumenterar oss hela dagen! Så kul det kommer att bli att titta tillbaka på allt när bröllopet är över och minnas allt från detaljer till vilka som var där och helheten från dagen. Sen kommer vi smita iväg ca 1 timme med fotograferna (ja vi har två: www.photodesign.nu ) och ta de riktiga bröllopsbilderna. Dock är de inte så dyra om man jämför med andra fotografer jag kollat på innan. 
    Jag vill hellre ha en fotograf som smyger runt och tar spontana bilder än att låta mina gäster fotografera, jag vill att de ska vara närvarande och njuta tillsammans med oss av dagen! 
     

Svar på tråden Fotografering - Hur länge?