• sanzan

Vart är det bra att boka bröllopsnatten i Stockholm?

Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter mer än att man får checka ut lite senare. Så ska det givetvis vara mysigt Hur har ni tänkt och när bokar man?

• Svar på tråden Vart är det bra att boka bröllopsnatten i Stockholm?
  • Chicita

Många hotell erbjuder sen utcheckning om man ber om det redan vid bokning. I vissa bröllopspaket ingår det redan.
    Mysigaste hotellen hittar du utanför centrum.

Men vill du ha ett centralt så tycker jag att Clarion Hotel Stockholm är rätt fint
    www.clarionstockholm.com/ 

• Aniara4

Vi sov på www.elite.se/sv/hotell/stockholm/marinatower i gamla Saltsjöqvarn, och det var jättemysigt tyckte jag. Men man ska kosta på sig att ta ett rum på sjösidan så man får utsikt över vattnet och inte in i sidan på ett bostadshus! Vill man verkligen slå på stort har de en tornsvit med egen takterass högst upp på tornet, jag har varit där och tittat och det var verkligen häftigt, men jag tror den skulle ha kostat en bit över 13 000:- den natten så vi avstod...

• Fial8

Jag är också på jakt!
    Hotell Reisen, med ett rum med utsikt över saltsjön finns även med bubbelbad, borde vara fint. Funderar på att kolla upp det. Någon som bott där?
    Nordic Light har GRYM frukost och snygg design!
    Blev själv sugen på Marina Tower, men det var fullbokat vår natt :(
    Jag tycker att det verkar bäst att boka ett fint rum med sen utcheckning, det magiska ordet "bröllop" lägger ju på en hel del på priset (och ev bubbel etc kan jag ta med själv och överraska min partner med tänkte jag :) 

• Aniara4

Ja, vi valde romantikpaketet (eller vad de kallade det) mest pga den sena utcheckningen och att man fick frukost på rummet. Fruktfatet var fint men jag tål inga frukter, chokladen innehöll nötter, och mera alkohol var det sista vi ville ha när vi kom från festen men å andra sidan kunde vi ta hem bubbelflaskan och dricka vid ett annat tillfälle. Men som sagt, sovmorgon och frukost på rummet ville vi gärna ha!

• GustavB

Grand Hotel har du också som är väldigt fint. Utsikt mot slottet osv kan man få. Dessutom är frukosten kanonbra. 
    Om Clarionhotell kan vara något så är just Sign ett jag skulle rekommendera, av största anledningen att deras restaurang Aquavit har Sthlms absolut bästa brunch :) 

• Aniara4

Jag tycker också Clarion Sign är bra, och väldigt snyggt.

Om man inte vill ha det så modernt finns ju en hel del gammaldags hotell i Gamla stan. Har inte testat dem själv, men det finns ju t.ex. en grupp av hotell, Lord Nelson, Lady Hamilton och... nåt mer, som ser pittoreska ut.

Jag tittade även på Reisen just för att det fanns rum med jacuzzi (det är annars ganska ont om såna), och även på Diplomat som ju är fint, men sen kände jag faktiskt att jag inte ville vara mitt inne i stan av någon anledning.

• Chicita

Sign är ett bra hotell ja.
    Men det är inte så romantiskt enligt mig och inget jag skulle välja för bröllopsnatten.
    Aquavit är en jättebra restaurang, men efter bröllopet var vi defenitivt inte intresserade av något sånt. Och de flesta som haft sin bröllopsnatt på hotellet jag jobbat på har i princip bara åkt hem direkt efter att dom vaknat. (ok lite senare än vanliga gäster Flört)

Att ligga i sängen och kunna titta in på toan när älsklingen sitter där är inget jag rekommenderar Tungan ute 
    Ok alla rum har inte fönstret till toan på den sidan, men i princip alla rum på Sign har glasvägg / fönster in i badrum eller toa för att släppa in ljuset utifrån.
    Och Sviterna på Sign är överreklamerade.
    Dom är större än dubbelrummen, men jag tycker inte att sittplatsen man får är värd pengarna.
    Om man väljer en svit på Sign så ska man be att få bo så högt upp som möjligt då sviterna blir större ju högre upp man kommer.

Nordic Light är också trevligt Glad

• Aniara4

Ja visst ja, det har jag ju hört! Jag har bara varit i ett rum på Sign och där var det inte så, men jag det var en som berättade förfärat om glasdörren till toa i deras rum. Kanske inte främjar romantiken på bröllopsnatten direkt att se älsklingen sitta där och trycka. Obestämd

• Chicita

Nej vissa rum har fönster från "hallen" (alltså där man kommer in i rummet och hänger av sig ytterkläderna) istället. Flört Så då upplevs inte det likadant inifrån rummet liksom...

När jag bodde på Sign med jobbarkompisarna så hade 3 av 4 fått såna med fönster rakt in på toan.
    Jag och kollegan fick ett lite mindre rum och hade fönster rakt in i duschen istället då, men om hon satt i sängen eller i någon fotölj inne i rummet så kunde hon inte se in i duschen så det gick ju bra.
    Men samma frostade glasdörr som man stängde för "privatliv" i duschen gick också till toan.
    Så man kunde antingen stänga dörren in till toan - men då var det öppet rakt in i duschen. Eller så stängde man till hela badrummet.

Så morgontoaletten när båda hade lite bråttom att borsta tänder, sminka sig och gå på toan... Tja den var lite jobbig när man sitter med bara en frostad glasdörr (utan någon riktig karm så det är en 2 cm glipa runt hela dörren) mellan sig där man sitter på toan. Och kollegan står och borstar tänderna utanför Skrikandes 

Svar på tråden Vart är det bra att boka bröllopsnatten i Stockholm?