• Anonym (Gnällis)

    Gnäll tråd;-)

    Behöver få ur mig min känsla. Jag och pojkvännen bor inte tillsammans och hinner bara träffa varandra ca. 1-2 ggr i veckan pga att han jobbar mycket. Jag har börjat vänja mig, men en sak stör mig fortfarande oerhört mycket. På fredagarna har de alltid afterwork och tydligen så måste han alltid vara på den i alla fall till kl 22 för att de ska skapa en bra sammanhållning på jobbet. Dessutom så tar det honom ca. 1 timme att ta sig hem. Så alltså hinner vi nästan aldrig träffas och jag blir tokig på alla dessa afterworks. Fredag kvällen ska enligt mig vara en kväll när man umgås med dem man älskar, inte sina arbetskamrater som man ändå träffar så ofta. Vill mest bara gnälla, men är öppen för förslag och tips. Ni får också gärna använda denna tråd till att "gnälla"

  • Svar på tråden Gnäll tråd;-)
  • PiaB

    Det förstår jag att du blir irriterad på! Vi bor inte heller ihop och helgerna, inkl. fredagen, är heliga för oss. Då träffas vi på fredagen och äter en god lite festligare middag och så fortsätter hela helgen med en massa mys. Jag skulle faktiskt bli besviken om han aldrig kunde en fredag. Idag och hela helgen är han tvungen att vara hemma hos sig och fixa så visst kan det hända saker men inte varje fredag. Har du tagit upp det med honom hur det känns? Måste han stanna så länge? Det händer att vi tar en "fredagsöl" på varsitt håll men då åker vi hem tidigt eller möts på vägen hem. Och ibland vill vi göra annat med kompisar och då träffas vi inte utan åker hem till varsit hem, men som sagt inte varje fredag. Långt ifrån.


     


    Själv är jag irriterad på en kollega som är sååå otroligt gnällig och missnöjd med allt och alla. Hon har klagat jättemycket på en kollega och pratat skit hit och dit. Nu ska vi få en ny, den hon klagat på ska byta avdelning och jag trodde hon skulle bli glad. Men nejdå, då var inte det bra heller. Jag orkar inte. Men nu är det fredag och på måndag har jag lugnat ner mig


  • Anonym (Gnällis)

    Tack för förståelsen! Bra att ni verkar ha hittat ett bra sätt. har berättat hur jag känner, men då säger han bara att han har ansvar för sin grupp( han är chef för en mindre grupp). Har hänt att han hoppat över nån afterwork då o då som på min födelsedag tex, men det är sätt sällan, typ högst en gång i månaden. Suck Det låter jobbigt, man blir ju störd av att få höra skitsnack om folk. Hoppas hon slutar upp med det så du slipper höra allt gnäll och skitsnack.

  • Anonym (förskollärare)

    Ibland behöver man få gnälla av sig lite tycker jag...oftadt när man pratat om problemet så känns dte lite lättare o man kanske kan släppa det en aning :)

    Jag förstår att du blir irriterad över att han väljer after work varje fredagkväll...det skulle jag bli även fast jag bor med min sambo. Skulle tycka det var jättetrist att aldrig ha en fredagkväll tillsammans. Tycker att han kunde nöja sig med aw 1 gång i månaden åtminstone...för sammahållning med arbetskamrater får man ju på flera sätt än på aw enligt mig. de träffas ju ändå dagligen...och har säkerligen raster osv tillsammans...?!

    Jag skulle själv behöva gnälla av mig på mitt jobb. Jag arbetar på en förskola, en kommunal...och jag är sååå trött på alla dessa besparingar!!!! jag håller på att bränna ut mig totalt o jag gissar på att jag inet är själv om det på min arbetsplats o säkerligen på många andra förskolor i liknande situation. Just nu håller jag o min kollega på att skola in en helt ny grupp med barn alla födda 2011. Alltså är de precis fyllda 1 år. jag arbetar heltid o min kollega 75%...innan vi får in en till heltidstjänst så kommer vi vara vi 2 på 10 1åringar...i dagsläget är vi 7 barn.

    Små barn behöver mycket stöd o hjälp o närhet och framför allt TRYGGHET! Man behöver sitta med dem på golvet o vara nära dom hela tiden... att vara 2 på så många barn räcker inet till. men vi får ingen hjälp...det ska bara sparas o sparas...vikariestopp o inköpsstopp HELA TIDEN! Hur länge ska man orka undrar jag, och hur rä detta för barnen egentligen?

    Uscha, ville bara få ur mig allt...är såå less just nu! Älskar mitt jobb om jag bara fick medel att göra det så bra som jag kunde. Mindre barngrupper med bra personaltäthet så vi är friska o glada...inte trötta och sönderstressade!

  • SaraJoakim

    Oj wow! Stackare! Jag har aldrig hört talas om någon som har after work varje fredag?! Får du inte följa med då? After work är ju "efter jobbet", de gäller väl alla, inte bara ett visst företag? Om vi har after work eller tenta öl så gäller de alla kompisar som jobbar/haft tenta sen få övriga hänga på som behagar... Du kan ju föreslå att respektive får följa med? De är ju bounding om något? Då kan ni ju träffa nya vänner som par också? :) Sen kan du ju låta honom gå själv också så han får grabba av sig ibland, och så kan han va hemma så du får mysa av dig ibland med middag etc. Ni kan ju kombinera i oändlighet! 

    Lycka till! 

  • Anonym (Gnällis)

    Ja.. Riktigt dryg arbetsplats har han tycker jag. Jobbig situation förskolläraren. Så himla trist att de håller på sådär och drar in på personal och sånt. Verkligen tråkigt när allt handlar om pengar och inte människan. Hoppas det ordnar sig för dig/er snart!! Tack för era svar! Ja, jag vet inte.. Verkar som om det bara är folk som jobbar där som får vara med eftersom. De oftast hänger kvar på kontoret( de har tv, spel osv där). Ja, jag försöker prata med honom om det, men på honom verkar det vara att "så är det bara".

  • tinaalpfält

    TS: Vet du något om vad det är för andra personer som jobbar där? Det borde ju kunna finnas fler fruar/sambos/flickvänner som inte heller är så nöjda över denna rutin. Det kan ju lika gärna vara så att en del av de andra känner sig tvugna att gå fast de inte alltid vill bara för att "det ska vara så", men att de inte vågar säga nåt eftersom chefen alltid går. Är det så borde det ju vara lättare att få din pojkvän att tänka till.  

  • Anonym (Gnällis)

    Tinalpfält: är mest folk i hans ålder(21) och runt den åldern som jobbar där, men några flickvänner/pojkvänner/ sambos borde ju finnas. Ja, så kanske det kan vara, men min kille har också en chef och det är väl denne som säger åt dem att stanna med sin grupp på afterwork. Men man undrar ju hur länge det ska pågå.. Ska man inte få en kväll med honom så länge han jobbar där undrar man ju. Tack för svaret

Svar på tråden Gnäll tråd;-)