• Majlina

Rockelstad Slott, rimligt pris?

Hej!
    Vi har fallit för Rockelstad Slott för vår stora dag (rockelstad.se)

Men jag känner att jag har lite dålig koll här, känns det okej i pris? Vi har ingen satt budget men räknar med att hamna på ca 100.000kr för ca 90 gäster.

Prislistan är här www.rockelstad.se/priser.asp&FromPage=brollop

Grundhyra Middagsgäster Kostnad Person 1 - 70 700 kr/person Person 71 - 92 600 kr/person Person 93 + 500 kr/person   
    Detta ingår:

Övernattning för samtliga (eller så många ni tycker er kunna placera)
    Bröllopsmatsal (Kristallsalen) inkl vita linnedukar, stearinljus, tårtställning m.m.
    Festlokal / Danslokal (Brygghuset).
    Städning av samliga rum/lokaler (ej köksstädning/diskning).

Ovanstående är de delar man alltid behöver. Exempel på andra saker som ingår är:
    - Plats för vigselceremoni i parken.
    - Utemöbler
    - Grillar (för t.ex. fredagskvällen)
    - Möbler och middagsutrustning i matsalar och kök.

(saxat från hemsidan)

Man tar in egen catering och tar med sig egen dryck, det tillkommer alltså.
    En fördel är att vi är från olika städer och gifter oss en rätt bra bit utanför den ena av dem, så att vi kan inkvartera alla känns perfekt. 

Någon som gift sig där och har något att säga om det?
    Vi ska åka dit och titta längre fram, just nu finns inte riktigt plats i schemat.. Vi planerar att gifta oss i December 2013.

• Svar på tråden Rockelstad Slott, rimligt pris?
  • katelin

Hej Majlina,

Det finns en Rockelstadtråd som innehåller en del info där du kanske kan få en del svar :)

www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m4216646-1.html

Jag tror du har missuppfattat priset lite...

Om du läser längst ner på Priser så står det minimipris och eftersom du vill gifta dig i december är den summan på 40.000 kr oavsett hur många gäster du har. Utöver detta pris kan du lägga till extra saker, som kostar dig ytterligare pengar. Allt detta hittar du på deras hemsida.

Det finns jättebra trådar om Rockelstad på bröllopstorget där jag har hittat den mesta info jag behöver.

Vi ska gifta oss på Rockelstad 2014.

Lycka till :)

Svar på tråden Rockelstad Slott, rimligt pris?