• Äldre 9 Jan 20:58
    2209 visningar
    3 svar
    3
    2209

    Hjälp med blommor!

    Jag har lite panik över brudbuketten. Det blev precis bestämt att vi ska träffa en florist i morgon och nu vet jag inte alls vad jag vill ha. Jag har googlat men hittar ingenting jag gillar. Jag vet att jag inte vill ha en hård/stram boll och inte en för stor bukett eftersom jag själv är rätt liten. Jag tror att jag har tänkt mig rätt ljusa färger, i stil med vitt, beige, ljus gammalryska eller liknande. Klänningen jag ska ha är en Eternity bridal d5016. Någon som har några tips?

  • Svar på tråden Hjälp med blommor!
  • Äldre 9 Jan 21:12
    #1

    Lita på floristen...
    Berätta vad du vill ha färgmässigt och stilmässigt. Visa (eller bättre lämna en bild) på klänningen och sätt ett maxbelopp på vad du vill betala.

    Sen löser hon det.
    Chansen att du får en finare brudbukett än vad du kunnat googla fram är stor. Och troligtvis mycket billigare om hon kan beställa blommor som är i säsong och billiga just då, eller vad som finns som specialerbjudande hos grossisten. 

  • Äldre 9 Jan 22:05
    #2

    Jo planen var att göra så, men när sambon pratade med henne idag (det är en bakant till honom) så ville hon veta mycket mer. Jag ska väl prata med henne imorgon och förklara att jag inte bryr mig SÅ mycket om exakt vilka blommor det blir (jag är absolut ingen blommännska) så länge den är typ så som jag beskrev i första inlägget men jag vill nog ha några bilder i back up ändå..
    Självklart vill jag ju ha en fin bukett men det tvivlar jag ju inte på att jag får oavsett hur den kommer se ut..jag blir bara lite orolig över att hon är en sån som har lite svårt för att få fria häder och tycker att "men det är ju du som ska ha den du måste ju veta vad du gillar/vad du vill ha" osv.. Jag brukar ha en tendens att springa in i sådana personer när det gäller liknande saker, tex frisörer..

  • Äldre 9 Jan 22:08
    #3

    Googla:
    vintage wedding bouquet

    För att få det där luftiga intrycket så kan man lägga till fjädrar exempelvis, eller trollhassel eller något annat som ger volym men utan att ge massa Glad 

    Det är värre med någon man känner än någon helt fristående... 

Svar på tråden Hjälp med blommor!