• angelica0912

    Billig men bra fotograf för vigsel i New York?

    Har ni tips eller kanske tom kontaktuppgifter till en billigare fotograf för vigsel i New York? Vi planerar att gifta oss i maj där på City Hall och vill ta en del foto i Central Park och däromkring. Men vi vill inte lägga så där 6000-10000 på fotograferingen, kan man komma under 5000 kr max?

  • Svar på tråden Billig men bra fotograf för vigsel i New York?
  • Zmajlet

    Vi var i New York förra veckan och gifte oss! Vi anlitade då Michael Skoglund som fotograf... Det kostade en slant, men han var såååå värd pengarna! Helt magiska bilder!!! Vi är supernöjda. 😃Om ni bestämmer er för att lägga runt 8-9000 så kan jag verkligen rekommendera honom. /Linda

  • Lipan

    Leta upp några fotografer ni gillar och så mailar/ringer ni till dom och ser om/vad ni kan få för under 5000:-. Antagligen får ni tyvärr inte så "mycket" fotograf för de pengarna i NYC (vi betalade $1800 för 3-4 timmar), men det skadar ju inte att försöka!
    Annars tycker jag att ni ska försöka leta upp någon ny fotograf som behöver bröllopsbilder till sin portfolio, eller kontakta en fotoskola som behöver öva, då brukar det bli billigare priser. Lycka till! Glad 


  • Ladurée Addict

    Skickliga och prisvärda bröllopsfotografer vimlar det inte direkt av i N.Y. Boendekostnaderna här är skyhöga och det mesta runt bröllop kostar enorma summor. Jag önskar jag kunde hjälpa dig då jag befinner dig i en liknande sits. Vi letar fortfarande efter en lämplig fotograf som inte tar ut hutlösa summor. Känner mig inte så sugen att betala 25.000$ för enbart bröllopsfotograferingen.


    PS. Innan fotograferingen tycker jag du ska köra på Drybar som kan fixa ditt hår. Tjejerna där är hejare på att föna håret och du kan ta med en bild om du har speciella önskemål. Prisvärt, smidigt och finns på många olika ställen i N.Y.

  • fotografscottvance

    My niece got married there.  They were just getting out of school so while I don't know exactly what they paid, I'm sure that it wasn't too much.

    I would recommend that you look into her services.  Here's the pictures from their wedding:

    natashalayne.blogspot.se/2011/06/aviann-glenn.html

    Another photographer who I love (but who's going to be more pricey) is: Neil.  His web page is here:

    oneperfectmoment.com/

    Best of luck in finding a great  photographer in New York.


    scott_vance
  • Strandbergs

    Jag kan tipsa om den bröllopsfotograf vi hade i somras på vårt bröllop som tog fantastiska bilder och som även fotar utomlands. Jag vet dessutom att hon just nu har en tävling där man kan vinna hela fotograferingen! Så vinner man den så blir det ju oerhört billigt  Cool Men även om man inte tävlar och/eller inte vinner rekommenderar jag henne för hon är så grymt duktig. Hennes hemsida är www.lindapauline.se
    //Angelica 

Svar på tråden Billig men bra fotograf för vigsel i New York?