• Millan­77
    Äldre 7 Jan 20:52
    2404 visningar
    2 svar
    2
    2404

    trött på hotellet :(

    Vi har bokat en resa till Jamaica med bröllop. När vi bokade så var det 18års gräns på hotellet och nu har dom bytt ägare och därmed också gett plats för barn på hotellet. :(


    Vi bokade detta fina hotell mycket pågrundav att det just var barnfritt. Nu när vi har betalt hela kalaset upptäcker vi att hotellet nu ändrat. Vi har inte fått någon information från resebolaget att det blivit ändrat.


    Jag blir bara så trött. Har tröttnat på alla motgångar nu, jag orkar snart inte mer.


    Kan man begära nån form av ersättning?

  • Svar på tråden trött på hotellet :(
  • Äldre 7 Jan 20:58
    #1

    Det låter som att du ska kontakta konsumentvägledaren i din kommun.
    Men jag tror inte att ni kan få någon speciell kompensation, det brukar stå inskrivet i villkoren att sånt kan ändras.
    Det är ju dock värt ett försök 

  • Millan­77
    Äldre 7 Jan 21:14
    #2

    Hon som vi har pratat med på resebyrån sa att dom skulle byta ägare under tiden, men att det skulle vara samma som när vi bokade. Tycker bara att det är så tråkigt när vi bokat på ett ställe som ska vara barnfritt och vi ska ha en "vuxen resa"


    Av att bömma på bilder och videofilmer av hur det är på hotellet så är det mycket "vuxen" saker och en hel del alkoholaktiviteter som försegår. Jag tycker inte kanske att det passar när barn är med.


    Dom kanske har ändrat på aktiviteterna sedan i höstas när vi var inne och tittade sist. Men ändå.

Svar på tråden trött på hotellet :(