• drömme­r
    Äldre 7 Jan 17:36
    2737 visningar
    5 svar
    5
    2737

    Hur frakta hem brudbuketten från utlandsvigseln?

    Jag vill väldigt väldigt gärna ha hem min brudbukett när vi har gift oss, men hur fraktar jag den för att den inte ska gå sönder i bagaget? Får man ha blommor i handbagaget om man har en kartong att förvara den i??

    Funderar annars på att försöka hitta någon snygg tygbukett som inte ser fake ut. Förslag på var jag hittar det?

  • Svar på tråden Hur frakta hem brudbuketten från utlandsvigseln?
  • Äldre 8 Jan 08:44
    #1

    Det hela beror ju på var i världen ni skall gifta er. Man får inte föra in blommor ifrån alla länder till sverige.
    Annars så verkar väl en kartong i hangabaget som en bra idé.

  • Äldre 8 Jan 08:53
    #2

    Jag tycker att de konstgjorda brudbuketterna som finns här: www.etsy.com/shop/braggingbags  är jättefina. Funderar på en sådan själv. Glad


  • drömme­r
    Äldre 8 Jan 14:27
    #3

    Vi ska till Teneriffa! Tack Pimpim ska titta där!

  • Mimmi7­8
    Äldre 8 Jan 19:56
    #4

    Har jobbat på en av de andra Kanarieöarna, och tror att samma sak gäller för alla turistöarna däromkring:

    Det finns speciella pappkartonger som är anpassade för att passa in i handbagageshyllan, men oftast är brudbuketter större och rundare än så.

    Du kan packa ner din bukett i en liten papperslåda och checka in den som specialbagage. Kolla med flygbolaget vilka regler som gäller för just deras flygningar.

  • Äldre 8 Jan 20:58
    #5

    En vännina som gifte sig förra vintern i norrland hade en konstgjord bukett från Silkblooms (www.silkblooms.co.uk/) för att de skulle hålla för utomhusfotografering.

    Buketten var fantastisk, det var först när man kände på rosorna man insåg att de inte var äkta. Jag kommer att beställa därifrån själv, om jag lyckas bestämma vilken av dem jag vill ha! 

Svar på tråden Hur frakta hem brudbuketten från utlandsvigseln?