• Ebbaa

Vad får man tag i designklänningarna?

Sambon och jag har till sommaren varit tillsammans i fem år och pratar om att gifta oss sommaren 2014
    (ja vet, vi kanske är lite tidiga men vi pratar bara lite löst om det för att slippa stressa senare).
    Vi har pratat en del kring att ha ett bröllop med bara han och jag, åka iväg och gifta oss.
    Kanske följer våra två bästa vänner med (ett par) för sällskap och gratis fotograf Flört
    Vi har pratat om att gifta oss någonstans i norden så det blir inget tema med kinainspirerat eller så.

Av flera anledningar tänker jag att jag helst vill ha en kort klänning:
    1. jag är själv kort och har aldrig kunnat bära upp långa klänningar
    2. kommer vara utomhus på sommaren
    3. kommer troligen göra en del på bröllopsdagen i och med att det inte blir någon traditionell fest,
    så det skall inte vara allt för bökigt att gå i
    4. Finessen med att kunna byta mellan klackar och ballerinaskor Tungan ute

För att veta ungefär vad det kan tänkas gå på så har jag börjat titta lite efter klänningar.
    Har läst att många skriver att det är så dyrt och att man kan beställa kopior från kina,
    men de klänningarna jag har hittat verkar vara SÅ dyra.
    De är främst 4 klänningar jag tittat på, och 2 av dessa finns att hitta på rea på amerikanska hemsidor
    (inga oseriösa utan riktiga återförsäljare), för 2700kr respektive 1600kr.
    De andra två kan jag inte hitta hos någon återförsäljare alls.....

Så nu till min fråga, om man nu vill ha en "äkta" designklänning dåra, var får man tag i dessa?
    Jag har ingenting emot att beställa via nätet men vill gärna få prova den i verkligheten först.

De 4 jag har tittat på är:
    1. Arabesque (4011) av Matthew Christopher
    2. 8465 av Justin Alexander
    3. Fondant tea dress av BHLDN
    4. 8555 av Justin Alexander

(och givetvis undrar jag också vilken av dessa ni tycker är finast ^^)
    De två jag inte lyckats hitta någon återförsäljare för online är nr 1 och 2 i listan.
    Vill som sagt även veta om var man kan prova dessa i sverige (alla 4).

1.

2.

3.

4.

Tack!!
    Kram
  • Svar på tråden Vad får man tag i designklänningarna?
  • Chinchilli

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med var dem går att finna men vill bara säga att 2:an är TOKFIN!! Helt fantastisk! 4:an är enligt min smak riktigt gräslig och 3:an ser inte mycket ut för världen.

Så lätt val för mig ;)

Lycka till i sökandet! 

• Ebbaa

Tack för feedbacken ^^ det verkar som många tycker om nummer 2.
    Har sett den en hel del på olika sidor med inspirationsbilder :)

• Ebbaa

Ingen som vet? :)
    Vill främst veta den första, Arabesque (4011) av Matthew Christopher.

• ardnaxela

Jag gillar både tvåan och fyran men har ingen som helst aning om återförsäljare.. kanske du akn prova ringa till några av de "större" säljarna och fråga om dom kanske kan ta in dom?

• stormhelen

Jag gillar nr 1 och nr 2.

nr:4 är okej, men längden är lite konstig på den den är varken lång eller kort utan något mitt i mellan.

nr:3 är jätte tråkig tycker jag.

Vet inte häller vart dessa finns att prova någonstans. =/

Svar på tråden Vad får man tag i designklänningarna?